Elin är knäpp..

Ok nu börjar ja bli rädd på riktigt här... Elin håller på att bli knäpp!! Först ser vi en reklam om mördare typ å elin säger;

- Men asså, ja kan ju ändå förstå tjusningen!

Öööö elin inte bra sagt! Sen kom nästa grej.

- Ja tror att genomsnitt vikten är högre i Göteborg. Man  känner sig snyggare när man går på gatorna i Göteborg än i stockholm. För folk ser ut som tölpar i Göteborg. För i stockholm anstränger sig folk mer å är medvetna. Folk som inte har så bra matrial att börja med här anstränger sig mer. Så medel fulheten är typ lägre här. Eftersom att fula människor försöker smälta in i mängden...
Som den här bruden (elin visar en bild) hon ser ju ändå rätt söt ut. Men första gången ja träffa henne va hon ful. Hon hade dåligt matrial att börja med.

Okej de e fast ställt...Prinsessan är knasig på riktigt!!

Min andra familj!

Känner mer och mer hur alla på jobbet är som en enda stor familj! Där alla har sina platser! Utan att någon har satt dom där eller sagt vilken typ dom ska vara så har alla ändå en roll! Så nu ska ja berätta för dig om min andra familj!

Anders (ägaren) = Pappan. Här har vi då överhuvudet i familjen. Han som har koll på vad alla gör och var alla är. Vem som är ledsen å vem som är glad. Han vet allt!

Anna (sommelier) = Mamma. De räcker att Anna ger dig en snabb blick och hon vet på en gång om du är ledsen, glad eller funderar över något. Hon läser mig som en öppen ABC bok..! Hon är väldigt mån om att alla ska må bra och känna sig omtyckte på jobbet. Hon ser till att vi äter när vi ska och att allt fungerar!

Pia (butiksansvarig) = Galna Mostern. Hon är den som man pratar med och ser upp till. Den äldre singeln som lever livet för fullt när många andra har stannat upp i familjelivet busar hon vidare som en tonåring!

Henke (fd Kökschef) = Morbror. Den coola killen me tattos å töjhål! Han man småboxas med å kan driva med utan att han blir tokig!

Emma (Charkansvarig) = Stora syster. Hon som ger dig klädråden och är på din nivå! Så där som bara en stora syster kan!

Erik (Barista) = Store Bror. Han som vill veta allt om nya killen/tjejen å inte ger sig fören han vet allt! Han som kan komma smygandes med en spritpenna i högsta hugg å kladda dig i ansiktet om du inte är försiktig!

Petter (Kökschef) = Den trotsiga och rebeliska brodern. Han som skriker när han inte får som han vill å stampar å trottsar tills han får de.

Steffe (Souschef) = Ingifting. Ny inkommen i familjen å har ännu inte tagit sin plats!

Å så ja då!

Ida (Kock/ vs butiksansvarig) = Lilla Syster. Den som alla vill ta hand om och bara krama om. Den lilla flickan i familjen som vill allt men måste lära sig lite till först!


Så de är ju de fina när den riktiga familjen är långt borta. Ja har en reserv i närheten!

Stockholmare som lider av Göteborgssyndromet!

Har glömt att ja skulle berätta för er om stockholmaren med göteborgssjukan som ja stötte på häromdagen!
När ja i fredags va total depp å gick från jobbet ett tag för att rensa tankarna. Satt under en bro för att skydda mig från regnat som hade bestämt sig för att ösa ner en stund. De går förbi en hel del människor som bara slänger en snabb blick på mig och går vidare, visst ökar till och med farten lite när som ser mig. Ser ja ut som en galen pundare där under bron tro? Så kom de en yngre tjej med en liten sött vovve gående, Precis som alla andra så ser hon mig och slänger en blick. Ja råkar möta hennes blick, hon viker av från sin raka väg framåt. Kommer fram till mig och frågar hur ja mår! Hon pratar på om att allt kan kännas jobbigt ibland och att man måste se framåt å se allt som nått som kan stärka en å att man går starkare ur de. Hon peppa mig att torka tårarna och vinna striden.
Å eftersom att ja som inbiten Göteborgare alltid har hävdat att alla Göteborgare är "GoaGöbbar" å att alla Stockholmare är dryga å egon fick mig en liten knäpp på nästan. Antingen är de så att vi "GoaGöbbar" har smittat dom lite eller så är de helt enkelt så att de finns snälla å omtänksamma främlingar i den här stan me!

Så du får en ros från mig! För att du gjorde nått så litet som känndes så mycket i hjärtat. Du visade en främmande människa medlidande och omtanke. De är de finaste man kan göra!

image125

Till en främling



My way!

Nu har ja fått frågan så många gånger hur ja orkar jobba så långa dagar som 13 timmar flera dagar i rad å bara sova några få timmar om nätterna utan att dö. Jo såhär är de gott folk! På fyra dagar jobbar ja 13+13+9+13 timmar de innebär  att ja hinner med sex vanliga arbetsdagar inom loppet av fyra dagar! (vi har inga sånna där fjantiga raster om dagarna så här är de 13 timmar betalt som gäller!) Bara där har man ju då i huvudet att de innebär två dagar extra ledig och tid att roa sig på eller sova! Å sen så är de såhär. Jag älskar mitt jobb! När ja står där på lunchen, de är full ruch, ja är luckchef och har 100% koll på allt och alla våra gäster är jätte nöjda.  Ja ser alla tallrikar innan de går ut. Putsar av kanterna å drar över lite sista garni som pricken över iett. När ja känner att ja vet allt å har koll på allt då älskar ja mitt jobb. Ja gör något som ja gillar å dessutom är rätt bra på! Så då går de där sista 5 timmarna väldigt väldigt fort. Å hade ja slutat kl 17 (som ja faktiskt gör ibland!) så åker man ju ändå bara hem å gör inget! Så lika bra att jobba på och lala runt när man sen e ledig!
Så gör som jag, hitta de du älskar och gör de till ditt jobb!

Jo ja tackar ja!

Vad tror du om att leva livet baklänges?
Man skulle starta med att dö och få de överstökat.
Sen vaknar man upp på ett åldersomshem och får de bättre och bättre för var dag.
Man blir så småningom för pigg för att vara där och får sin pension.
På sin första arbetsdag får man en guldklocka.
Sen arbetar men i 40 år tills manär ung nog att dra sig tillbaka från arbetsmarknaden.
Man dricker och festar och förbereder sig för att ta de lugnt.
Sen är man i grundskolan, blir ett barn, leker, har inga förpliktelser tills man blir en baby...
De sista 9 månaderna tillbringar man flytande runt i ett fint lyckorus.
Där finns centralvärme, roomservice mm.
Å till sist försvinner man från denna värld i en enda stor orgasm... ;)


Tack för smset Tomas! (Mammas karl för er som inte vet!)

Grym brud!

Med en sjukt stor risk att bli mobbad av en del fejs i min umgänges krets tänker ja nu lägga ut videon som går nonstopp på min dator nu för tiden! Hitta den igår kväll å har nog sett den vart fall 20 gånger nu!! å då har ja hunnit med både att sova hela natten och varit i stan å gjort massor idag!! Väldans bra är denna bruden asså!!


 
Vinestreet - Take your car



Nedrans Stockholms frisörer...

Så var ja så glad för att ja skulle få klippa mig! Å de känndes rätt bra när ja satt där me. Fram tills dess att ja kom hem å tog mig en ordentlig titt. Hade bett henne att inte ta för mycket på längden, för ja visste att de inte va så slitet. Utan bara klippa upp å ur de så att de inte blir för tjockt. Tjena hon tog nog fan mer än en halv decimeter på längden å klippte ur de jätte mycket...så nu k'änner ja mig kort och tunnhårig... Så de  e nu ja tackar stjärnorna för att mitt hår växer som ogräs så om två veckor kommer ja inte märka nån skilldnad...men nu när ja staylar de som vanligt finns de ju nästan iget hår... e nog bortskämd me mycket hår...
Ska be prinsessan lära mig hur man får lite hår att se mycket ut! De är ju nått hon kan!
Ne tacka vet ja min käre frisör Jocke i Göteborg! Nästa gång ska ja fan till han! He's my man!

En varning och en upplysning!

Vi börjar med varningen! Och de är idag för våran lägenhet! Om man vill ta sig fårn köket till soffan i vardagsrummet så gäller de att ha långe ben och hoppa över alla mindre prydliga högar av alla Prinsessans ägodelar. Här kan man nu hitta allt med bara ett kort ögonkast! Så ta med stegen och hjälp mig att bestiga berget!!

image123

Sen kommer upplysningen! Och det är till er som kanske inte kännde Sessan när hon var som minst. Nu snackar vi att hennes gamla jeans. Dom är såpass srota att ja kan få ner ett ben och då är de inte många cm kvar... Hur mycket rumpa kan man möjligen få plats med i dom? Ingen om man frågar mig!!

image124

Ja va ska man säga om min Prinsessa?!
Inte en anning!


Efterlängtad!

Efter att i flera år suckat å stönat efter en egen schyst skinpaj har ja idag köpt den! Å självklart måste de ju hamna en bild på bloggen me!! Hade dock lite problem när bilden skulle tas! Till slut blev de några å välja på och ja fick lite besluts ångest! Tänkta först att ja tar den där ja larvar mig för att ingen ska se att ja posar.. men så såg ja änne tjock ut på den så de gick inte!! Ni får helt enkelt stå ut med ännu en posing bild på mig!

55198-122

Min älskling!
Old school skinpaj!


Bananlådor!

Som ni alla vet vid de här laget så ska ju min käre vän lämna storstans livet å återgå till att bli bonne! Å bönner kräver bananlådor så de va ju bara att lyda å följa med ner till afären för att hämta några....nu trodde ja att vi snacka typ 4 st...men som ni kanske vet så äger denna bruden rätt så mycket saker!...4 st my as...8 stycken skulle me..fy fan! Två tattiga brudar i sina städ kläder som traskar runt me sjukliga mängder bananlådor...men vi va söta i alla fall!



55198-119
De är ju tur att man är stark!
55198-120
Dock var de lite svårare med balansen!
55198-117
Prinsessan va rätt duktig hon me!
55198-118
I alla fall en kort stund!
55198-121
Så nu är då vårat hem fullt!

Lördag...igen...

Igår morses på jobbet så funderade ja på en sak, är killar blinda, korkade eller bara jävligt dumma?! Hur kan dom inte märka när dom kanske borde vara lite extra trevliga istället för att bara skrika!? Blir så trött...
Om du har en kopp, varje gång nån säger nått elakt eller dumt eller skriket så fylls den på lite lite, så efter ett tag så blir den där koppen rätt så full, till slut är de så mycket i den att man kan se yt spänningen. Då krävs det bara ett litet litet ord för att den där sista avgörande droppen ska orsaka översvämming och de vill inte sluta droppa från dina kinder...

Så när de bara rinner och rinner och allt bara känns mer hopplöst än någonsin tidigare. När klumpen i magen inte vill försvinna. När man går bort för att man inte orkar med. När man sitter där ihopkurad ute i regnet och bara gråter för sig själv. Då när en vilt främmande människa kommer fram, lägger armen runt en och frågar hur man mår. Det är då man kan se ett hopp om mänskligheten. Man mår inte så bra men man säger att jo de blir väll bättre. För man vet att det blir de... för det är ju vad alla säger...

Men kanske blir den där koppen ibland överfull fortare när man känner sig skör och att det då rinner fler tårar än annars...

____________________________________   O  ____________________________________________



Trodde inte att de skulle vara så jobbigt. Hade intalat mig själv först att de va helt lugnt. En massa pepp talk innan hade gjort  mig stark och modig som ett lejon! Men ju närmare dörren ja kom, destu mer smög den där känslan i magen fram.  Ja försökte så mycket men de var så svårt. Visste ju vad ja ville samtidigt som ja kanske inte ville. Ja visste ju att det inte skulle kännas bättre i magen i nästa dag då...
Men så glömde ja blunda. Å de högg. Lejonet i mig sa att ja var starkare än så. Att jag kan själv. Ja kämpade tappert i striden mot mig själv...
Men sen gick det inte mer. Ja var tvungen, de ja hade lovat mig själv att inte göra gick inte längre att stå emot.
Det droppade från dina kinder samtidigt som de droppa från mitt hjärta...

image115

Ett hål i mitt hjärta...vilken chock!

Så kom då tiden igår då ja va så sjukt jävla rastlös precis som vanligt de senaste dagarna. Så ja bestämde mig helt enkelt för att hyra en film för att förgylla min tillvaro. Så stod ja då där i video butiken och skulle hitta nått vettigt att se på. Stod med "En djävulskromans 2" i näven när ja såg "Ett hål i mitt hjärta". Har ju hört så himla mycket om den, en de som säger att den suger apa och en del som säger att de är den bästa film dom sett. Så va fan va ju bara att ställa tillbaka romansen i hyllan å grabba tag i hjärtat å dra hem mot tvn!
Vänta på att Sessan skulle komma hem så hon oxå kunde få slå ihjäl lite tid med mig vid tvn! Så kom hon och vi satte på filmen. Det gick knappt 10 minuter sen palla inte Elin mer utan flydde i panik in på sitt rum å sa att detta kunde hon bara inte se på! Så där satt ja nu själv och fick plåga mig igenom hela filmen. Va nått av de äkligaste ja sett samtidigt som ja va djupt farsinerad...hur fan kan folk gå med på att spela in en sån film!? Knäppisar! Ja så vill du se en film som får dig att vilja spy, gömma dig bakom täcker men du vill inte stänga av den för du undrar va nästa störda upptåg bli. Hyr "Ett hål i mitt hjärta".

image114

Sanna Bråding gick vart fall in för rollen!!


Rättning!

Ja ber om ursäkt och ska genast rätta till felet! Det skall inte vara Li, utan helt enkelt Leigh! Så damer och karlar nu vet ni detta!

Inte bara jag!




Gumman, ibland är du lika mycket en gåta som en vattenpöl är djup! Men ja tycker om dig ändå!




image113




Li är smittad!

Ny blogg i bloggvärlden gott folk! Denna gånger är det Li som jojnar oss med sin vardag! Ta en titt vettja!

(Nog för att man får fler besökare om Prinsessan länkar...men ja gör la ett försök ja me dårå =P)

http://toodrunktofuck.blogg.se/

Bruden kom vartfall på bästa namnet!

Ida optimist!

Som ni nu har hört mig och Elin älta om rätt mycket de senaste så ska vi ju ur längenheten senaste den sista februari. De har varit delade känslor ang hur vi ska lösa detta. Men eftersom att ja är en sån extrem optimist och hävdar att allt alltid löser sig till de bästa bara man vill och tror att det skall göra det. Och se på fan de gjorde det även denna gång! De två sista veckorna i februari när Jenny ska vara här å vela så blir de nog så att ja slaggar hos Li om allt klaffar där (i värsta fall kan ja ju stanna här me...) Å sen i mars så hyr ja Jennys andra lägenhet som hon tog när vi blev tvugna att flytta ur denna. För hon vill inte ha den längre! (Vilket innebär att om hon hade vetat de från början hade ja å Elin kunnat bo kvar här...Suck..) Men vart fall är det en 1:a på ca 40 kvadrat i Kristineberg (eller vad de heter!) tre hållplatser närmare stan!!! Å den skulle då kosta mig knappt 4000 i månaden! Skit bra under tiden som ja hittar min egna lilla lya! As bra! Då hinner ja spara ihop lite mer pengar och kan hitta den perfekta lägenheten! Så där ser ni! Är man possitiv och optimist så löser det sig alltid! Ja vet Elin nu hävdar du att så är det inte allt. Att man måste hålla på å söka å söka å söka. Men ja säger att så är de inte! Där kommer vi alltid att tycka olika! Ja gillar dock mitt sätt bättre ;-P

Så nu har ja 12 minuter in till T-centralen, tillskildnad från de nu 18!! känns bra!

Peace out!

Helvettes jävla kuk fan...

Ja men de va la bara en tidsfråga. Blir ändå så matt. Lyckades idag åka fast i en biljettkontroll på tuben. Satt hemma å tänkte att "fan, ja kan ju inte sitta här hela dan. Ja åker till Fridhemsplan för att köpa dass papper." Traska förbi banken för att lämna ett papper och hoppa på tuben. Så när ja kommer upp vid fridhemsplan så ser ja dom. De där jävla kontrolanterna. Försöker göra ett tappert försök att bara glida förbi. Men icke. "Biljettkontrol fröken." Säger han med den där stränga rösten. Ja lådsades vara mycket stressad och rota i väskan efter kortet och tänkte att om han ser att ja har brottom så kanske han inte kollar så noga. Men de gör aset å ser att de är ett ungdomskort. "Hur gammal är du?" "880710" Häver ja ur mig fort som fan. "Har du legitimation med dig?" öööö helvette nu e de ju kört... "Ne ja har visst glömt de" "Ingen fara ja kan bara skriva lite här, hela ditt personnumer tack." Satan...Skriver upp "mitt" personummer å ändrar bara första siffran till en 8 å tänker att de borde ju funka men icke. efter att kan skrivit och ränkat ett tag säger han "Du är född 87." "ok" säger jag "ge mig bara bötern så  ja kan få gå sen." Han babblar på om att om ja hade sagt på en gång att ja var 87:a så hade han kunnat hjälpa mig i stället men eftersom ja ljög så blev de böter... Fan att enda gången ja kan ljuga är då å då straffar de sig. Fan ja ska aldrig ljuga igen! Så nu sitter ja bittert här med böter på 1200 kr...roligt va! Fast å andra sidan så har ja på de här månaderna sparat in 1000 kr på att köpa ungdomskortet så de blir ju typ bara 200 kr extra... Så nu e de ju bara att försöka överleva tills på fredag då ja får pengar och kan köpa mig ett nytt riktigt kort. Surt sa räven!

Å vad har vi nu lärt oss av detta?! Var ärlig. What goes around comes around...

Fuck...

Nostalgi, Nostalgi, Nostalgi...!

Finns nog ingen film ja älskade så mycket som Madicken! Jag var Elisabett och stora syster var Madicken! Fan va ja älskar den ungen! Å nu påminner dom mig om mina små kusiner Cora och Cayenne, söta som få! Se och minns!



Sen var det ju Lotta på Bråkmakargatan! Lillasysters favorit! Å gud va Lillasyster och hennes vän gjorde allt för att vara som Lotta! Packa å flytta var nog deras favoritlek! Rolig hon me!



Å sen har vi ju "Lille ja, lille ja, lille söta Iiida, ja vill ha, ja vill ha, rotemos till miiiidag"



Å coolaste bruden någonsin! Ronja!  Liten rebel brud äver de här, precis som Madicken och Lotta!




Å sen har vi ju såklart lilla Rasmus me! Vem ville inte rymma hemifrån och sova på höloft?!


Are you!?





Are you playing the game or are the game playing whit you?




Mors lilla lathund!

Häromdagen sa ja ju nått om Mors lilla lathund! Så här har vi då låten som förklarar alla mina dagar!!



Ja jag vet, är lite mer än de  låten men endå!!

Jo men varför inte!!




Två bra tillsammans kan ju inte bli annat än tok bra!

Jasså de är ja...ALDRIG! ;-P

Hur bortskämd är du?


[ ] du bor i villa
[ ] du har ett eget badrum
[x] du har ett eget rum
[ ] dina föräldrar bor ihop
[ ] du får ofta pengar av dina föräldrar
[ ] du har stort rum( tillräckligt iaf)
[ ] du har ett hus djur
[x] du har egen tv
[x] du har egen dator
[x] du har egen mobiltelefon
[ ] du får ditt barnbidrag      Alla har de inte så bra vissa måste slita för stålarn!
[ ] du har bubbelpool
[ ] du har pool
[ ] du har studsmatta
[ ] du har mycket smink
[ ] du har ett klädesplagg över 1000kr
[x] du har en parfym som kostade mer än 300kr
[x] du brukar få många julklappar/presenter
[ ] du får presenter på din namnsdag / alla hjärtansdag
[x] du har mer än 10 släktningar
[ ] du har fått en femhundring utan anledning
[ ] du har x-box, playstation eller nintendo
[x] du/dina föräldrar har plastma tv
[x] du har en egen kamera
[x] du har en mp3/ipod
[x] din mamma/pappa har en motorcykel
[x] din familj har minst 2 bilar
[ ] du äger något från gucci
[ ] du äger något från dior
[ ] du äger något från dolce&grabbarna
[ ] du äger något från prada
[ ] du har ett plagg som en kändis designat
[x] du har rest utomlands
[ ] du har åkt på kryssning

totalt: 13

0-5 du är verkligen inte bortskämd!
6-11 du lever ett normalt liv, inte fattig inte bortskämd!
15-25 du är ganska bortskämd!
26-33 du är SJUKT bortskämd

Måste vara ensam...

Det är för att ja inte har det där. Ja har inte tryggheten. Ja har inte gänget. Ja har inte kompisarna som ja har kännt sen ja va liten runt hörnet. Hon bor bortom havet... Ja har inte vänner som kommer springandes när ja gråter där. Ja söker det överallt. Ja söker det fotfästet ja förlorade för två år sedan. Men jag vet inte var jag ska leta och hur ja ska veta att ja hittat det. Så jag söker det i allt. Och när något går förlorat rasar även en bit av min mark. Nu rasade nästan hela. Nu står jag åter igen och balanaserar på en aldeles förliten bit. Jag kan inte åka hem igen, för där finns det ingen mark för mina fötter. Ja kan inte åka till Strömstad igen för där finns det inte heller. Ja kan inte göra så mycket annat än att stanna kvar. Jag är lika vilsen här som jag är hemma i mitt barndomshem. Du var min tryggjet och fasta punkt. Hur ska ja klara mig med den 50 mil bort? Därför måste jag vara kvar här. För att bygga min egna grun. En stark och stabil. En som är byggd av mig och bara mig. Ja måste lära mig det. Jag måste lära mig att stå på egna ben. Ja har inte gjort det på snart två år.
Det är dags nu.

Ledsen...

Arg, ledsen, frustrerad, övergiven...känner mig sviken...
Ja vill bara lägga mig ner och gråta och skrika tills allt blir bra igen... Ja vill inte

Ja trodde inte att du var den som gav upp så lätt...

Vi lovade varandra något när vi kom hit. Minns du det?
Vi lovade att vi skulle stå på oss.
Vi skulle minsan visa alla att vi kunde klara oss själva.
Vi skulle visa dom att vi klara det som misslyckades med.

Men nu är det bara jag. Nu är det jag som ska bevisa att man kan klara sig själv.

Känner mig sviken. Kan inte hjälpa det. Kan inte heller tvinga dig att vara kvar. Kan inte få dig att sakna allt mindre. Kan inte få dig att sluta att vara en små stads människa. Kan inte få dig att sluta bli påverkad. Kan inte få dig att stanna....

Så ja gråter istället...

Tvätt hora va de ja...

image109


De blev så här ja till slut fick syselsätta mig! När elin fråga vad ja ville göra, sänka skep eller vika hennes tvätt! Ja lyser upp å mer eller mindre skriker att ja vill vika hennes tvätt! Lättroad!? Ja!


Sen spåra de som vanligt ut när de e jag...

image110

Ja du!

Mors lilla lathund sa "du motro ja jobbat bra, men tycker du som jag, men tycker du som jag så gör jag det en annan dag"
 
Elins sätt att resonera om hurvida hon ska vika sin tvätt eller inte!

_______________________________________________________________________________________


Jag dööööööööööööör.... Jag hatar att sluta jobba kl 17 när ja inte har något planerat... Är så sjukt jävla uttråkad att ja helst av allt bara vill kasta datan i golvet, hoppa på den och skrika som en 5 åring som inte får som ja vill.... Kan inte bara någon roa mig lite...ja dör av tristess här..... FUCK....




_____________________________________________________________________________________

Tho ho! Li medela just att hon slutar tidigt i morgon!! Så nu har ja i alla fall nått att se fram emot! träffa folk!! Jaaaaa!!!  Å för att förgylla våran tid så ska vi söka kläder och gå igenom varenda sexbutik i stan! Nått sätt måste man ju roa sig på!!

Besatt!

Min nya besatthet....Har denna jädra låten på hjärnan dagarna i enda... Men ack så bra den är!! Loooove it!!



Dagliga problem



Sitter här och funderar på vad ja ska ha på mig på lördag när ja ska på 30 års fest som går under temat "Tusen och en Natt" Så ja diskutera saken med Elin så sa jag;

- När ja hör Tusen och en natt tänker ja direkt på Aladin.
    Och Prinsessan häver då ur sig;
- Ja tänker på porrfilm jag!

...börjar fundera på vad Sessan pysslar med när ja jobbar om kvällarna...humm?! ;)

TUSEN OCH EN NATT?!
Vad tycker du!?
image107

ELLER

image108

Jaa du Elin...ja förstår att de e svårt att se =P

Dags att leva själv igen...!

Då blir de kanske till slut så att stigen vi går på blir till en korsning och vi måste välja åt vilket håll vi vill gå. Men våra hjärtan säger inte samma sak. Ditt säger en sak och mitt en annan. Men dom ligger varandra så nära. Men nu blir det nog såhär. Men vi vet aldrig. Kanske lite längre fram så går våra stigar ihop igen. Så sålänge så är jag tacksam för denna tiden när vi gått hand i hand!
Hur ska ja nu klara mig utan din vuxna roll i mitt lite små flummiga liv? Vem ska nu säga åt mig att ja måste få upp röven ur sängen å inte ligga ner hela dan?! Vem ska påminna mig om att kylen e tom å den borde fyllas på? Vem ska påminna mig om att ja luktar röv när ja kommer hem från jobbet å tvinga in mig i duchen!? ((kanske nått ja borde klara av sj kanske...men inte lika roligt!!!)) Vem ska ja nu hoppa på, på morgonen när ja en gång på 100 vaknar först och är på tok för pigg!? Helt enkelt tid för mig att bli lite mer vuxen och lära mig leva själv igen!

Så hörde ja denna låt på min mp3. Fixa lite med texten och nu passar de rätt bra!



I would have given you all of my live
But there's someone who's torn us apart
And it taken just all that we have
But if you want I'll try to live again
Baby, I'll try to live again, but I know...

The first time is the hardest
Baby I know
The first time is the hardest
But when it comes to bein' lucky, I'm cursed
When it comes to lovin' me, you worst...

I still want you by my side
Just to help me dry the tears that I've cried
And I'm sure gonna give it a try
If you want I'll try to live again,
Baby, I'll try to live again, but I know...

The first time is the hardest
Baby I know
The first time is the hardest
But when it comes to bein' lucky, I'm cursed
But when it comes to lovin' me, you worst...

I still want you by my side
Just to help me dry the tears that I've cried
But I'm sure gonna give you a try
Cuz if you want I'll try to live again
Baby, I'll try to live again but I know....

The first time is the hardest
Baby I know
The first time is the hardest
When it comes to bein' lucky, I'm cursed
When it comes to lovin' me, you worst

The first time is the hardest
Baby I know
The first time is the hardest
Try to live again...


Hur ska ja göra?!





Vad sjutton ska man säga när någon vill att man ska vara med och göra en sak fast man inte alls känner riktigt för det. När den personen är så glad att man ska vara med och tycker att de ska bli så himla roligt. Fast man vet nått annat som man hellre vill göra. Är det då man bara ska le och göra folk till lags, eller ska man dra en as dålig undanflyckt, eller ska man helt enkelt säga som det är?! Fasten att det högst troligen kommer göra personen besviken?! Ok den händelsen är bara en gång var 10 år och de ja hellre vill göra kan ja förmodligen göra dagen efter eller helgen efter. Är det då mer snällt att göra det man inte vill?! Lite hjälp här tack!




På mitt sätt!

Kan inte räkna på en hand hur många gånger Prinsessan har påpekat hur lustig ja är när ja desperat försöker att trösta folk som gråter! Ja lovar, ja har inte en susning om va ja ska göra! Så ja klappar dom på huvuet å försöker säga nått som ska få dom att skratta lite! Eller i vart fall le! Så fick ja denna bilden av en vän! Å den e ju så sjukt klockren!

image106
På mitt sätt!



Då var det dags...igen!!

Så var det då lördag morgon! Lever å mår bra idag! Om man bortser från förkyldningen asså! Ingen bakfylla här inte! Och det är nog bra! För som ni kanske läst på Elins blogg ska vi jobba på de där med att få göra var sin liten tatuering idag! Dock e ja helt helt helt helt säker på att Prinsessan kommer att banga! Prove me wrong babe!
Så har vi nu bestämt att vi idag skulle äta frukost strax efter 10! Å ja vakna utan några större problem, och gick in för att lite sött sådär väcka Sessan! Men OJ vilket misstag!! Fick blickar som kunnde döda! Inte viste ja att den lilla blondinen var så morgon bitter!! Så snabbt smet ja därifrån och placera mig vid datan. Lyssnar nu på lugn musik och letat reda på adressen till studion som har drop in! Ska dra vid halv 12!!! Vill, vill, vill, vill! Ta de lugnt mamma! De är bara en liten liten liten den här gången!!

Peace out!

Så mycket som händer!

Ja herre gud de e inte en sak som händer här nu. å inget skriver jag... Ja är en dålig bloggare!
Så nu kommer en kort resume.

Ja har varit på banken och kollat upp om ja kan få lån för att köpa lägenhet = svaren får jag i morgon.

Ja har en diskare som desperat tjatar och vill date mig. Enda problemet är att han är JÄTTE ful å konstig! = Har ingen lösning

Trött på att Bossan och Gollum tjatar hela tiden = sluta lyssna på dom.

Massa räkningar och diverse besked som är skickade till tre olika adresser som ja måste reda ut... = måste ta tag i...

Pengarna sinar för fort i plånboken = sluta supa hela tiden!

Ska flytta till nyöppnad butik i Sikla och få en massa mer ansvar = högre lön!!!

Blivit bjuden på stort klass nästa helg! Dock jobbar ja men ska nog gå endå! = ROLIGT!!

Planerar tre utgångar i helgen! = tooook bakis på måndag!

Planerar att märka mig...igen...på lördag!! = Längtar!



Så ja de va la de. Lite kort fattat...återkommer inom kort!




Min Prinsessa!


Min Prinsessa!
Kan man hitta någon som är bättre?! Som vet precis hur ja fungerar och tänker. Vet när ja bara skriker och gråter inombods men bara visar ett leende. Som vet när det är dax att mata mig för att ja inte ska gå bärsäkargång. Som vet att ja nästan dör när någon säger "vi måste prata". Som vet hur hon ska få mig att le. Som vet när ja när ja e olycklig. Som kan läsa av allt ja känner. Som känner mig utan och innan.
Den bästa vännen man kan ha. Den bästa rumskamrat man kan ha!
Jag älskar min prinsessa och ja ser fram emot ett år till tillsammans!

55198-104



I Love you just a little bit to mutch



Dagen då Ida erkänner att hon har fel...

Ok ja ger mig! Ja brukar alltid klaga på alla karlar när dom e sjuka och ynkliga å beter sig som om dom vore typ 3. När dom är lite snuviga och dom tror att dom håller på att dö... Men idag så ger jag mig på den biten. Nu är jag själv precis lika ynklig. Halsen skaver och svider, snuvig i hela höver å halsen å näsan, ögonen svider och örnonen värker. Jag är YNKLIG och DÖENDE.
Men eftersom att ja nu är de så har ja vart fall sett till att ja har allt de nödvändigaste i min stora säng!
Här har vi då;
Nässprej
Halstabletter
Snytpapper
Filmer
HM Katalogen
Tidningar
Musik
Filmer
Hudkräm
Vatten
Mat
Varmt Te
Cola
Mobilen
och lite till!


image103




Nu vill ja bara bli frisk tack!

Precis som alla andra...

Vilken svordom använder du mest? Jävla kuk fan. (Förlåt mamma och pappa! =P) Men dock bara när ja är väldigt ilsken.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 06:00 men aldirg i livet att ja rör mig ur sängen innan 06.30, vore ju självmord.

Hur många resväskor äger du? Oj, ja du, de e några för många. Elin kan nog vara glad att ja inte har alla här, då hade inte vi fått plats! Min hemliga lilla fetich...

vänder du flip-flops? Jo då, på sommaren när man ska sola fula ränder på fötterna e ju de de optimala!

Var köper du dina matvaror ifrån? Oftast från en matbutik!

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Same, same. För två år sedan hade ja VÄGRAT att vara framför den. Å nu trivs ja rätt bra både framför å bakom!

Vilken var den senaste filmen du såg? "This Girl's Life" Som skulle vara en sexig thriller... humm.. Ja skulle nog snarare kalla de jävligt light mjukporr... Fanns två våldsamma scener men dom va bara fjantiga...

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? En lägenhet mitt i stan!

Har någon någonsin kallat dig lat? Jag är inte lat, ja tar de bara lagom lugnt!

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nix, inte just nu i alla fall! men de e klart att vin används en eller två kvällar när ja e för uppspelt efter jobbet å måste sova..

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? Anouk

Vilken är världens bästa artist/grupp just nu? De ändras la lixom dag för dag... Men idag är de Sheryl Crow som gäller.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan ? Japp, fast ja blev inte så förvånad... Man vet vad man vet.

Vad åt du till middag senast? Rostade rotfrukter och potatis med fläskfilé och kantarellsås! Lördagsmiddagen..

Använder du huvtröjor? De är klart. Annars hade ja nog frusit ihjäl!

Kan du vissla? Ja nått ljud brukar ja få fram!

Vem var den senaste som ringde dig?
Prinsessan, för å fråga om ja levde..

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
 Allt som går fort så att de kitlar i magen!

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Hela tiden, mig är de enda folk pratar om! Ja looovar =P

Vilket riktnummer befinner du dig i? Tror bestämt de är 08 men ja e inte helt säker!

Tittade du på tecknat när du var liten? Hur länge räknas man som liten!?

Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Fridhemsgallerian ska de tydligen vara...Aldrig varit där men men...finns ju fler nära å större!

Hur många syskon har du? Jennie 21 och Lilla Lina 17!

Är du blyg inför det motsatta könet? Jag? Blyg? Skulle inte tro de va! Ytterst sällan i alla fall! (bara för dig! ;-) )

Vilken film kan du alla replikerna till? Ser ja ut som en film nörd eller?!

Äger du några band t-shirts? Jo visst finns de några sånna, e ju besatt av L.W på sommaren...!!

När flög du senast?
 Förra hösten, till Tunisien.

Hur många stolar står kring ditt köksbord?
4

Läser du för skojs skull? Ja läser bara när ja måste. Eller om boken har en väldigt väligt spännande titel!

Pratar du några andra språk? Engelska...Vaför kan inte hela världen bara prata svenska i stället?!

Diskar du din egen disk? Jo de hoppas ja att ja gör. Annars får ju stackars Elin göra de...

Har du gråtit offentligt? Hoppas ja inte...vet ni hur man ser ut då!?

Har du en stationär dator eller en laptop? Min lilla älskling är en laptop!

Försöker du alltid lära dig nya saker?
Ja kan redan allt! =P

Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Har nog inte tid att skriva upp alla ja vill göra! Men vi kan ju säga så här. Hade ja inte jobbat i kök hade mitt ansikte varit prytt med ett par nålar! Å fler tatueringar är på väg!

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Ja är gammal nog att betala för mig själv.

Kan du kasta macka? Min mamma har lärt mig att ja inte ska leka med maten...

Har du någonsin varit på Jamaica? Nix, men vore kanske ball!

Vad har du med dig in på bion?
 Nån att hålla i handen!

Vem var din favoritlärare och varför? Ja har ju flera... Religions läraren i gymnasiet för han va helt galen och as rolig! Lena Kiwi för att hon hjälpte mig till ett MVG i svenska! Och sist men inte minst Kjell, läraren i konditori! För att han lärde mig att kasta sockervadd på tak, golv och väggar!

Har du dejtat någon av en annan religion? Religionen är bara masigt... Att ha ett inre lugn och harmoni är viktigare. Ja tror inte på religionen. Så därför blir svaret både ja och nej.

Vad har du för väder? Kallt som i frysen å lite små blåsigt. Tror bestäm att backen är vit oxå för att göra de hela lite värre!

Har du en favoritblogg? Prinsessans är bra!

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Konditori!! För att vi fick knarka socker och skratta hela lektionen!

Gillar du att flyga? Jaja mensan! Å maten e intressant!

Vilka personlighetsdrag uppskattar du hos det motsatta könet? Ha ett intre lugn, att inte stressa. Visa känslor. Omtänksam.

När sov du senast på golvet? Tror bestäm att ja somna på badrumsgolvet hos Jonte på nyår! Va ju varmt å skönt ju!

Vilken är din favorit drink? O satan, den va svår! Allt som är sött! Eller 2 gram kaffe, 10 kg Baileys och 20 kg mjölk!

Vilken är din mammas hemstad? Falköping tror ja nog om ja inte minns fel..

Din pappas hemstad? Lerum. Om ni nu vet vad de är =P

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? De krävs inte många. Ja går på ren vilja! Brukar bli 4-5 på vardagarna å några fler på helgerna då ja tar igen de ja missat!

Är dina dagar fullbokade och stressiga? Hatar att ha "måsten". Ja jobbar å sen gör ja det ja känner för. Vilket innevär en lös planerad vecka med saker att göra men inte måste göra!

Hamnade du ofta i trubbel ? Försöker undvika de. Men är för snäll för att kunna undvika de...Snubblar på mina fötter...

Vilken är din favoritfrukt? Sharon frukt! Mumma!

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Nix. Inte just nu i alla fall! Nästa månad kanske!

Hur gammal blir du nästa födelsedag? Ja blir vuxen..21 tror ja bestämt.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Inte ett dyft! Om ja inte kan så varför måste alla andra kunna??

Tror du på liv på andra planeter? Varför skulle vi va dom ända??

Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Bossen å Gollum...

Tror du att Gud är man eller kvinna? Inget av de!

Vad var det senaste du åt? Macka och the..

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Tjejer, då ja inte förstår mig på killar.

Hur valde dina föräldrar ditt namn? Mitt namn är en rolig historia. Det var Riccie fram tills kvällen innan dopet så prästen fick ett ryck å sa att ja inte fick heta det enligt lag. Så snabbt som attans blev de Ida Ricci Stina. Så på dop beviset står de Ida Stina Sjöber. Men kollar vi passet står de Ida Riccie Stina Sjöberg. Så mitt namn är ett stort mysterium!

Gillar du senap? De funkar!

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? De blir som de är meningen att de ska vara.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Gärna i morgon om de skulle gå!

Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Inte eBay men många andra. Tradera va de senaste, och där blev det en korsett.

Tycker du om att krama folk? Mysigaste som finns!

Skulle du säga att du är trendig? Jag är bekväm och trivsam.

Äger du en digitalkamera? Efter att Elin dränkte min förra är nu en ny älskling inköpt!

Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Skämms nästan för att säga det men, Linda Rosing.. och en å annan ball brud me faktiskt! synd bara att ja e så förbannat dålig på att komma ihåg namn!

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Då blir ja super hispig å tror att personen har dött eller helt plötsligt hatar mig! Ja vet ja är hysterisk..

Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Låter bli att båda läsa och gråta om de går tack! 

Vad är du allergisk mot? Fula människor som inte ens försöker!

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Inte en susning men misstänker att de hade varit typ Ricky då! eller nått!

Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om? Onödig fakta vill man väll veta om alla?! eller?!

Jobbigt att vara omtyckt ibland...

Va gör man när en person som man helst inte vill veta av är hur flörtig som helst och hur trevlig som helst?! När man får godis som personen bett sin vän köpa med från typ syrien för att ge till mig!? Visst många säger nu säker att de e ju bara att ge fan i å svara i telefon och att inte träffa människan. Om de nu vore så lätt... Ja träffar människan i stort sett varenda jävla dag... Vi är såkallade kolegor...fuck... Kan ju inte gärna vara otrevlig och starta ett krig på jobbet. Satan... Får fundera på detta...

image101
Detta är då godiset ja fick...humm...ser kanske inte så himla gott ut, men insåg att ja va ju tvungen till å smaka lixom...för han kommer ju fråga vad ja tyckte om de...så de va ju bara till å bitaihop å smaka. Å ta mig fan, de va rätt najs! Typ bara massa nötter! Mej gillar!!



Ok Jonathan de här tar emot att säga, men fan...du kanske hade lite lite rätt i alla fall... Ja kanske inte skulle ha gått barfota på nyår... Vaknar i torsdags å kunde knappt prata, näsan rinner å huvudet dunkar... En jävla dunder förkyldning tror ja att de kallas....å ja gillar de inte! Så för att försöka bota mig så söp jag igår (smart ja vet!! alkohol ska ju tydligen lösa alla problem! å detta är ett!) å knarkar c-vitaminer idag! En stor skål med citron, apelsin och lime filéer! Mumma..surt som fan man de e la bara å bita ihop!


image102
Mumma...


Just de ja man va ju ute igår! Å för en gångs skull på väldigt länge, så blev ja inte så full att ja spydde!! ja kännde mig nästan nykter! Å knappt bakis heller för den delen! Ok huvudvärk å så men de har ja ju haft i några dagar nu så de räknas knappt! Vi var på Crazy Nights! Ett trevligt ställe! Brudarna där vet ju onekligen hur man klär sig spännande och vågat! var mycket mycket imponerad! Nästa gång måste ja ta med kameran å fotta några balla brudar å snubbar å brubbar (=Killar som ser ut som tjejer eller tvärt om!! finns många sånna där!!). Ja menar när de  är typ nät strumpbyxor eller spets strumpbyxor, hög hotpants, strumpeband, korsetter, bhar som syns, knasiga hattar, spandex brallor, bälten i massor, sjalar i bältet, killar med mer smink än tjejerna m.m m.m....Ni hör ju! As ballt!
Å idag var de en kort bakis dag med Sandra! Eftersom vi inte somna fören vid typ 7...(då jag hade varit vaken i 25 timmar...) å så vakna vi till liv vid typ 14 tiden!! å sen blev de lite slappning innan sandra skulle dra vid typ 5.... Men de va najs! Va ett tag sen man fick ha en lugn bakis dag! De e lixom de bästa med att vara ledig! Att man kan ligga bakis i sängen en hel dag utan att känna sig slapp å slö! Gillas!

Så har ja nu planer för kvällen me så klart! Eftersom att min dator e mupp idag å knappt vill få internett å funkta... Har köpt två spännande  thrillers som ja ska se, och så blir de lite mat idag me! Inget mindre än fläskfilé med rostade rotfrukter och potatis, med en god kantarellsås!! Mumma! Å sen blir de nog lite mango sorbe till efterätt! Säkert en massa nyttiga c-vitaminer i den me! (kan ja ju inbilla mig i alla fall!!

Ensam i natten...




Jag dricker glögg med balkong dörren öppen inatt
Och låter vinden blåsa in ifrån väster
Som en virvlande storm och som en dansande vår
Ja som en galen orkester
Och jag dricker ur mitt glas och alla dörrar är öppna

Jag är så trött på alla mail och koder
Jag vill ha dig här på riktigt inatt och suga liv ur din halspulsåder

Jag hugger i sten
Men jag tror att jag sakta börjar se en kontur
Några armar och ben
Jag jobbar mig inåt så jag ser en figur