Jag har varit på botten och vill inte tillbaka...

Visste inte att livet ibland kunder vara så oberäkneligt. för 5 månader sedan var mitt liv på topp! inget kunder bli bättre och jag älskade varenda dag! Det var dags att ta studenten och börja vuxen livet. Hade hela sommaren framför mig med inget planerat förutom Jonas. Honom ville jag vara med helst hela tiden och inte missa en sekund med honom. Sedan skulle jag ju till USA till hösten och allt kändes underbart och allt skulle bli så bra!

Men det blev inte som jag hade hoppats på. Det blev inte den bästa sommaren i mitt liv. Det blev i stället den värsta. Några dagar efter studenten åkte jag upp till Strömstad för att börja jobba. Jobba lite innan alla andra var lediga var planen. När jag varit där uppe inte alls länge får jag panikångest inför USA resan. Jag orkade inte med att vara hemifrån så länge. Kände att pressen var för stor. Bröt ihop och sa att ja inte kunde åka. Jobbade på fram till midsommar. Dag som natt jag jobbade hela tiden för att få tiden att gå.

Mamma och min lilla syster kom upp några dagar före midsommar. Då berättar min mamma att hon och pappa ska skiljas. Kändes som att det inte var så överraskande och ja höll mig samman någorlunda mycket liver situationen för min lilla systers skull. Ville inte att hon skulle få det så jobbigt, ville vara stark för henne.

Så länge jag stannade kvar uppe i Strömstad så var det inte så farligt för det med mamma och pappa det hände hemma i Floda. och där var inte jag. det var så lätt att bra koppla bort det. Jobbade ännu mera för att få tankarna på annat håll och inte behöva oroa mig... Gick la som det gick med den saken. många tårfyllda nätter.

Träffade Jonas så ofta jag kunde men han jobbade hela veckorna och på helgerna var det inte alltid han hade tid. Men jag försökte träffa honom så mycket som möjlig och åkte mycket tåg fram och tillbaka mellan Göteborg och strömstad för hans skull. Vid slutet av sommaren när jag var på väg hem igen lite oftare och mer och mer börja förstå att mamma faktiskt hade flyttat. Då blev det jobbigare igen. Inka våran hund hade också blivit sjukare. Hon har varit sjuk sedan hon var liten. en hudsjukdom. hon fick utslag och eksem men det brukade gå över med medicin. Det fungerade inte längre och hon blev deprimerad när mamma och pappa flyttade isär. Hon saknade familjen. Mamma sa att om hon inte snart blev bättre så skulle hon vara tvungen att avliva henne. Och så blev det. Inka dog. Det var en onsdag.

Jag fick veta det på fredagen när jag var uppe på Rossö. Då sprack det för mig totalt. med allt som hänt i sommar så orkade jag lixom inte. Ville bara hem till Jonas hem till honom och få tröst. Den helgen sov jag mig igenom. Det var kräftskiva och alla var glada och hej å hå men ja ville bara sova. Inte äta eller drick bara så sova bort tiden. Sova bort tiden till Jonas. Fick äntligen åka hem till honom så söndag eftermiddag. Var ganska så ledsen när jag kom hem till honom och ville bara vara där och ta det lugnt. Han som nu var det ända fasta i mitt liv. Han var lixom min orsak att leva. Det var i alla fall så jag kände då. Var knappt där i en timma innan han säger att han vill göra slut.

Har aldrig förr mått så dåligt. Blev raka vägen hem till Madde som fick lyssna och lyssna. ja grät och grät och tårarna ville inte sluta komma. Hela min värld hade just rasat. Vad skulle jag nu göra? Alla mina planer och hela mitt liv hade dragits undan under fötterna på mig. Det kändes bara som jag föll ja började fall vid midsommar och jag hade nu nått botten. Det är en sorg som jag inte skulle önska min värsta fiende.

Var som borta i en vecka. Mina vänner försökte få med mig på olika saker hela tiden och hålla mig sysselsatt men jag mådde bara dåligt. när det gått nästan en och en halv vecka så åka jag med min stora syster till Tunisien i en vecka! Det var så skönt. jag kunde koppla bort allt och slippa tänkta på det på en hel vecka. Det var den bästa veckan på länge.

När jag väl kom hem igen så ville jag fort, fort bort från Göteborg och Floda där allt hade hänt. Jag åkte till Strömstad. Min borg! Här kunde jag jobba bort all tid och inte känna pressen från massa folk och inte behöva tänka på allt som hänt.

Det har gått ganska så bra. jag jobbar konstant och det håller mig sysselsatt. Vissa dagar är värre än andra då jag bara vill lägga mig ner och gråta men jag står upp och fortsätter med mitt liv. Och hoppas på att det bara blir bättre nu. Jag ser min tid i Strömstad som en uppbyggnads tid. Nu har jag tid att reparera mig själv och bygga upp mitt liv igen. Men om två månader är det dags att åka hem igen. Då är jobbet här slut och jag måste ta tag i verkligheten. Men jag tror att det kommer gå bra. Jag vänjer mig varje dag lite mer och mer vid hur allt är nu. Och jag vet att det kan bara bli bättre! Jag har varit på botten och vill inte tillbaka dit. Det kommer jag göra allt för att slippa.

Har under hela denna tiden insett vilka underbara vänner jag har! Ni har funnit där hela tiden och ja har vetat att jag kan ringa när som helst om klockan så är 4 på morgonen så vet jag att ni finns där! Jag älskar hur mycket som helst och hade inte klarat det här utan er. Då vet jag inte hur jag hade mått idag. Inte nått vidare i alla fall. Den saken är klar. Men ni är luften under mina vingar och jag vet att ni tar emot mig när jag faller. Jag hoppas bara att ni vet att ja skulle göra det för er med! Allt ni gör för mig lovar jag att jag gör för er! Vet inte hur annars jag kan tacka er! Älskar er så mycket!


En tokig resa till Danmark!

För några veckor sedan satt jag uppe i min stuga i Strömstad och hade väldigt tråkigt! Pratade med min bästa vän Lina på telefon och vi kom på att vi måste hitta på något roligt att göra och se fram emot! VI funderade ett tag sen kom vi fram till det. Vi skulle till Danmark över dagen! Köpa lite dricka e ju inte fel och så fick vi ju träffas och ha roligt! Vi bestämde att även våran vän Fa skulle få åka med och så var det bestämt. 


 Våran tur blev igår. En söndag. Kanske inte den bästa dagen men vi tänkte att ja men affärerna är nog öppna i alla fall till tre för det är det ju i Göteborg. Min lilla syster följde med hon också och vi skulle åka hemifrån kl 6,30 för att hämta fa kl 6,40 och Lina i Göteborg kl 7,00. När klockan är tio över sex gick ja ner till min lilla syster som SOV. Hon hade försovit sig.. nej.. Blev jätte stressigt och vi åkte inte hemifrån fören kl 6,40. Då inser vi att vi har ingen bensin i bilen. Ett litet missförstånd mellan mig och våran mamma. Så iväg fort som fan till macken för att tanka. Vi hade dessutom en film vi va tvungna att lämna in så ner till andra sidan av lilla Floda och lämna in den. Kl 6,55 var vi i Lerum för att hämta Fa. Vi ringde då lina eftersom att vi var bra sena nu, Då säger hon att de tar ca 30 min från henne ut till båten. Där skulle vi vara senast kl 7,30. Fan. Kör bil som aldrig förr och kommer till Lina vid 7,10. Hon hoppar in i bilen och ja säger att "nu vet ja inte vägen var skall vi?". Lina har då inte en aning...NEJ...Jaja in mot centrum. Och ganska så jätte fort så får vi syn på vägskyltar mot Stena terminalen. Tack! Vi var framme kl 7,22 och ett nytt rekord var slaget!  


Vi är alla lika trötta och vägen till Danmark på båten blir lugn och skön. Vi hade himla tur med vädret och det blåste inte alls mycket så ingen sjösjuka här inte. Väl framme i Danmark styrde vi direkt ner till Ålborg  som vi viste va en lite större stad än Fredrikshamn. Tog ca 40 min att åka dit ner och vi möts av en folk tom stad där alla affärer är stängda... suck.. de ända som var öppet var ett antal pubbar och krogar. Efter att ha vandrat runt där ett himla tag så kom Lina på att när hon var liten så hade hon och hennes familj varit i Danmark och hon kunde minnas en mataffär som hon trodde var öppen. Där kunde man även köpa dricka! Så hej och hå vi åkte tillbaka till Fredrikshamn och leta reda på affären och den va faktiskt öppen! Handlade en del och sedan gick vi till bilen med det. Börja fundera på vad vi skulle göra nu då när de va sex timmar kvar tills båten gick och allt är stängt. Vi gick och åt! Mycket god mat var det och alla blev mätta och nöjda och vi gick tillbaka till bilen. Där fastna vi nu för de var så varmt och skönt där! Satt och prata ett himla tag sen blev vi trötta på de och bestämde oss för att nu ville vi ha efterrätt och vi hittade en liten restaurang nära parkeringen där vi gick inte och åt pannkakor med grädde och glass! Det slutade igen med att vi hamnade i bilen och där satt vi pinsamt men sant till klockan blev 19 och då åkte vi till båten.


Vi mådde kanske lite sämre på resan tillbaka men då var vi så himla trötta så vi somna i alla fall! Hemma igen var vi i Floda kl 00,10. Och då var det raka vägen i säng som gällde.