EuroPride 2008

O herre Gu!
Nu ska ja försöka att kort fattat förklara vad som händer här!
* Alkohol
* Vänner
* Snygga brudar (överallt!!!)
* Halv däckad i en park
* Sex föreläsningar
* Regnbåge över stan
* Kyssar
* Heta dykes
* Grymma artister
* God-des & She - Lick it
* Total lycka
* Sol
* Bad
* Nya vänner
* Massa fester


I'm in fucking heaven!!
5 dagar återstår i himelen!



På invigningen!
Kinga, Mika, Claudia, Jenny, Emelie, Jag, Nisen, Kryckan!

Råd från en Kurator!

Hångla med alla du kan, så fort du får chansen. För man vet aldrig, du kanske träffar the love of you life nästa dag å då är du ju fast, å man vill ju inte känna att man har missat någon. Så hångla på!
Hångla så mycket man kan å göra så mycket man kan med dom, för att försökra sig om att man får göra allt.
För man vet ju aldrig om den som man sen slutar upp med vill göra allt.'


Haha ännu en gång så har carro gjort ett klokt konstaterande!

Äntligen SEMESTER!!

Fy fan va skönt! Nu har de mer eller mindre börjat! mina tre veckor av sol, bad, alkohol, brudar å vänner! Kan de bli mycket bättre?! Tog första ölen på jobbet så ja e redo! Kommer förmodligen vara rätt dålig på att skriva under de tre veckorna...men ja e bättre på att ladda upp bilder på www.idaflickan.bilddagboken.se så där kan ni ju alltid kolla om ni e nyfikna!
Nu ska ja äta baylis med glass!! MUMMS! måste ju fira att de är semester!!


EuroPride 2008


EuroPride är snart här å galet vad ja ser fram emot de!

De har hänt en hel del här de senaste, därför ja inte hunnit skriva så mycket... De finns lixom för mycket att skriva om!
De har varit massa fester, brudar, skvaller, tjafs, intriger å ganska mycket mer där till!
Men ja har njutit av solen, hjälp Jenny att komma i ordning i sin nya sjukt stora lägenhet där de blir grillning på fredag! Ja har badat med Li och Kryckan i is kallt vatten. Har supit mig kalas full å dansat tills svetten droppa.. blä!...
Å de som nog choka mig mest, ja såg Linda på krogen, å hon kom fram, skaka hand, presentera sig å sa "jag hatar inte dig!". Tror ni ja fick choken eller?! Bruden som har gett mig mördar blickar  i flera månader! men men ja ska inte klaga! va la bara bra!!

Men nu ser ja mest fram emot semestern och Pride!
Ska ner till Götet, upp till strömstad, tillbaka till Götet å där möter kryckan upp mig så blir de la en del party med!

See you sooon!


Jobb jobb å bara massa jobb!

Fan va denna veckan har varit seeg! fyra sköna 13 timmars pass är nu äntligen över! å bara 6 arbetsdagar kvar innan semestern! fan va skönt de ska bli!! Först en vecka fylla å sen slappa i solen i två! Å så kanske Kryckan kommer ner till götet när ja e där å åker me upp till Strömstad för å se på Vinsent! får försöka se till å hon håller kvar den planen å inte ändrar sig! tror bestäm att de skulle vara bra för strömsta borna =P å ja hade ju inte haft nått emot sällskap i bilen heller!!

Jo idag så fick ja smärre panik på jobbet! De kom in en kille när ja stod å höll på att binda upp en fläskkare... å så presentera han sig å sa var han kom ifrån, så fort han sa de så fick ja PANIK! Snubben va från livsmedelsverket eller nått åt de hållet...dom som gör koller på hur man städar å grejs, om man inte sköter sig så stänger dom, å ja ska ju inte påstå att de va nått vidare rent hos oss! fick samma hemska känsla i magen som ja fick när ja blev invinkad av polisen när ja körde för fort och när ja åkte fast för att ha tjuvåkt på tuben...HATAR att känna så...ja ville inget annat än att han bara skulle GÅ! å de gjorde han me! å kommer tillbaka i morgon! men ja vet inte om de är så där väldigt mycket bättre...för de innebar att ja blev tvungen till å städa som en annan tok idag! å me världens långsamaste extrajobbare som var inne så blev de en sen kväll för min del...bajs tråkigt...men men! ja hade i alla fall snyggaste stilen när ja låg på golvet för att sopa under bänkarna! kan ju lova att Alice skrattade en hel del åt mig! men rent blev de!!

nehe....här skulle ju ja lägga upp den där snygga bilden...men de blir de inget med! för självklart så har ja slarvat bort sladden som går mellan mobilen å datan...bra ida! så nu får ja säga till Li att hon får ta med sin i morgon så får vi lösa detta! annars får ja la köpa en ny! Vart fall så var det en bild på mig när ja ligger på magen på golvet å sopar under bänkarna! mycket roande bild! haha

Tack Emma!

Läste ett så fruktansvärt klokt inlägg på Emmas blogg idag! Å ja kan ju inget annat än att hålla med å länka till detta mycket kloka inlägg å råda alla att läsa det! Tack Emma!

http://emmatjejen.blogg.se/2008/july/well-1.html?_tmp=1e8a7c89e13eb703c73f33beb252e6f27496ef81




Jo så ska vi passa på att slå ihjäl ryktet om att alla gay folk bara lyssnar på schlager! Lägg i stället märket till att de va pop som vann! HA!

Vilken av följande tre musikstilar vill du helst dansa till när du går ut?

House/techno 28%
Pop/disco 41%
Schlager/dansband 20%
Jag vet inte 9%
Totalt 1894 röster
Resultat av "Dagens Fråga" på QX.se 2008-07-12.


ja du...ja e la för sorglig!

Tick tack tick tack..varför blir de alltid så här?! ja har nu i alla fall kommit på vilket yrke ja aldrig någonsin ska skaffa mig! för oj va ja suger på de! haha! men men positiva tankar ida, positiva tankar!

Så mycket å göra å så lite tid!

Hjälp vad de har hänt mycket grejer de senaste två veckorna! För att bara dra igenom allt kort så kan vi säga så här;
Strömstad
Fester
Familjen på besök
Prinsessan hälsa på
Ännu mera fest
Bio
Jobba
Hänga i parken
Sola
Äta ute
Raggat
Fått napp
Prata me Li i telefon
Fottat
Bloggat på tok för lite!
Just de ja höll ju på att glömma, ja har fyllt 21!! grattis till mig!

Så ni kan ju förstå att de är inte helt lätt att hinna med alla gånger! Men ja har börjat uppdatera min bild dagbok så ni kan hålla er uppdaterade där me om ni tycker att ni behöver bild bevis!
http://idaflickan.bilddagboken.se/p/main.html

Men hur som helst! även om de hänt en hel del så har ja haft himla roligt! Kul me en massa folk här och allt detta festande i värmen! Fast nu ser ja faktiskt lite fram emot att sova själv i natt! nog för att sällskapet i sängen de senaste två nätterna har varit väldigt väldigt trevligt så är de inte helt fel me att ha en hel säng för sig själv!
Så nu är det dags för fest i morgon! Ska baka tårta å grejer! Å om den blir som min bild i huvudet så blir den himla bra asså! förutsatt att man gillar chokolad...just fan de gör inte ja! haha! men på de viset ja ska göra de, då kommer alla att gilla den!
Har ja glömt att bjuda dig!? Kom till mig kl 20.00!! har du inte min adress så fråga! Ja lovar en ball kväll!
Ne nu måste ja i alla fall försöka att sova lite!
Avslutar med en låt som ju just fått pille på!!



I Kissed A Girl - Katy Perry

Gästbloggare!


Ja hör och häpna, jag (Idas gamla roomie Elin, alias prinsessan) har hackat sig in på Idas dator för att gästblogga lite. Min egen blogg har tagit sommarlov, så jag tänkte att nu när jag sover i Idas säng, går på hennes toalett, torkar mig med hennes handukar så kan jag lika gärna använda hennes blogg med. Jag håller på att ta uttycket "känn dig som hemma" till en helt ny nivå!

Jag och Ida har precis mumsat i oss en alldeles förträfflig sallad med massor av vitlöksdressing, därav är det nog bäst att vi stannar hemma. Vi hade nog tagit livet av övriga stockholmare med våran andedräkt. Istället planerar vi inför morgondagen och målet är Gröna Lund! Eftersom att Ida mer eller mindre har en magisterexamen i att skriva listor så var vi helt enkelt tvungna att surfa in på hemsidan och skriva ner alla attraktioner som vi vill åka. Jag måste säga att efter att ha läst beskrivningen så är jag mest nyfiken på den som heter Bläckfisken:

"En mollusk som lurar ute i vattnet och väntar på att få ruska om dig"

What!? Om inte jag missminner mig så hade jag mollusker när jag va liten. Mollusk låter som ett grönt litet monster, men mina mollusker var ju faktiskt hudutslag. Och jag kan inte låta bli att asgarva vid blotta tanken på att  hudutslagen ligger och lurar i vattnet, hej å hå. Jag är på helspänn!





Avslutningsvis får det blir en bild å coolingarna,
för ni ser väl att vår coolhetsstatus kan få vem som helst att trilla av stolen.


Ps. Plyo är en jävla flata som inte förtjänar en sockersöt pingla som Li.

I be right back!

Hjälp va de händer mycket här nu då, å inte ger de mig mycket tid över till bloggning. Men så snart allt lugnar ner sig lite ska ni få höra om festerna, shopingturerna, restaurang besöken, tjafsen, raggen, turistandet å allt annat som har hänt!
Men nu ska sessan gästblogga här!!
Ooo i morgon blir de nog premiär på Grönan för mig å sessan! Fan vi garvar ju redan nu bara vi läser om diverse mulusk karuseller! haha! Make my day!

Kiss




Här är min variant!
Vilken är din?!


Big City Summer Life!

Ja nu har ja nog blivit en stor stads brud, kanske inte på alla sätt men på bra många! Å ja trivs måste ja ju säga! Men så är de ju sommar nu me å de får ju en att känna sig lite extra poppis när man varje dag har något planerat. Å vännerna som vill ses i sista stund ibland kan bli svåra att knö in i de full smockade schemat! Men ja har kommit på hur man gör!
* Mixa dina olika vänskaps kretser.
* Sätt klockan tidigt på morgonen.
* Sov inte mer än nödvändigt = 5-6 timmar per natt.
* Ta alla tillfällen du kan till en after work.
* Ta taxi hem på kvällen, de gör att du kan använda tiden på ett mer efektivt sätt!
* Handla först, tänk sen!
* Gör allt på en å samma gång!

Ja som ni fattar så har ja rätt mycket å göra å därför ja inte hinner uppdatera här så mycket. Men den senaste vecka har sett ut som följer;
- Började med en intensiv tripp till Strömstad.
- Stora syster kom hit för shoping och museum i början av veckan.
- Har jobbat några dar.
- Bio med Abbe
- Lilla syster och Mamma dyker upp i morgon vid 13 tiden, å innan dess skall ja tvätta å städa...humm!!

Å just de ja..
- När dom åker på söndag, då kommer Prinsessan!!


När då mamma å lilla syster är här så gäller de ju då att planera tiden så man hinner med så mycket som möjligt!

# Dom kommer in till centralen vid 13.
# Gå till butiken på flemminggatan för att dricka kaffe
# Äta lunch
# Till lägenheten för att dumpa av grejer
# Ut på stan för å shoppa
# Äta middag
# Syster å ja gör oss i ordning inför kvällen å sen e de överaskning på gång för hennes del!
Å Sen kommer lördagen Som aldeles säkert kommer vara lika knökad! Men då vill ja verkligen gå till Gröna! De e värst va de ska vara svårt att komma till skott å ta sig dit!
Haha jo men ni fattar grejen. Mitt liv e fullt! Vill du boka tid!? Ska kolla i agendan...har du tid i slutet av agusti?!!!!

Just de ja, har nytt mobil nr me! Har kvar mitt gamla men även ett nytt! Om du känner att du behöver det, så hojta till!

;)