Jag och Fa på balen!

Jag och Fa på balen! Här är jag och Fa! Som jag för övrigt gick på balen med! Vill du se flera bilder så spana in min fotto sida; http://www.fotogalleriet.se/alb_list_id10301_order1.html

och klicka dig vidare till mina student bilder som hamnar där inom kort!

Nu har en helg av städning och bal gått och studenten närmar sig med stormsteg!

 


I torsdags så åkte hela familjen utom jag och min lilla syster till vårat sommar ställe för att tillbringa helgen där. Jag och lina bestämde oss då för att städa hela huset för att göra mamma glad när hon kom hem på morsdag! Sagt och gjort vi började.. men vem kunde tro att de skulle ta oss 3 dagar att bli klara.. Samtidigt som vi städade var det även dags för mig att laga mat inför studenten och steka en hel massa kött och grejs. Ett antal tårtor blev också gjorda. Men oj så värt de det var! Mamma blev jätte glad och har nu berättat det för alla sina vänner som även dom blev helt imponerade å frågade vad mamma hade mutat oss med för att vi skulle göra det! *ler*
 

I lördags var det bal! Hur roligt som helst! Jag var hemma hos Lina min bästa vän och gjorde mig i ordning och vi gick tillsammans med Fa och Fredrick till balen! Där träffade vi Jossan min pojkväns syster och hennes date Daniel som jag också kände sen tidigare! Dom höll vi sällskap med under hela kvällen! Det var oxfilé, vals, mycket dans och lite vin! Kvällen avslutades sedan hemma hos Lina med champagne och lite musik! Var en väldigt lyckad kväll och jag och Lina va lätt snyggast på stället *ler*!! Om vi får bestämma!!

Och låt oss nu inte glömma att antalet dagar kvar till studenten praktiskt taget är löjligt få! Huuur bra som helst! Kommer bli så himla roligt och ja längtar så himla mycket! Och alla mina vänner som ska komma! Ska bli kul att träffa er! För många av er har ja ej hunnit träffa på länge! Men det ska bli jätte roligt!


Å nu har han träffat halva min!

Va är det dom säger om att släkten är värst? Undrar om de stämmer? Ja tror i alla fall att Jonas trodde det när vi var på väg hem till mina kusiner, där det i lördags var släktkalas för Filip som fyllde 11 år. Men de var nog inte så farligt som han kanske trodde att de skulle bli! Å dessutom så känner han båda Anna och hennes pojkvän Johan sen tidigare så honom gick det nog inte nån nörd på!

Och oj då de va ju Eurovision Song Contest 2006 i Lördags! Himmla bra va de i alla fall tycker ja ju! Synd bara att så många bra åkte ut i semin, tyckte ja allt. Va de Beligien som va så bra? Ja de va synd i alla fall och den odrägliga Silvia Night va ju as grymm! men som hon bettede sig så va de ju inte så konstigt att hon inte gick vidare! bra låt men skumm artist! *ler* men men thats life!

Träffat jonas släkt!

Jaha det var inte så farligt som ja kanske trodde från början! De var idag kalas för Jonas och hans mamma och jag var där, även hela hans släkt! Mormor, farmor, farfar, moster med familj å en massa folk kändes det som men de va roligt alla var så snälla och på nått underligt vis så verkade det som om de flesta hade hört talas om mig! Han mormor sa "jag du är Ida, då har jag fått ett ansikte till namnet!" så vem vet vad dom har fått höra! Men vad det än är så kan de ju inte vara så farligt...jo kanske om Jonas visar de mindre fina bilderna på mig som han har på sin dator från typ 1800 talet...*ler* men nee.. även de skulle ja nog kunna överleva!

Tillbaka till skolan i morgon då! det ska la bli skönt för man har ju inte varit där på så länge nu å så är det inte så mycket kvar å sen e de ju studenten! Trodde att vi hade en lååång dag i skolan i morgon men så va tydligen inte fallet utan vi ska bara vara där i några få timmar. Så jag ska nog över leva! Och så fyller min snälla pappa år i morgon! Han ska få en present som ja hoppas att han blir glad för! De tror ja nog!

Nu sitter jag hemma hos Jonas och han är och tränar, så jag och Cristina ska nog gå och köpa oss något att äta sen! Kina eller kanske pizza vem vet! Gott blir de nog i alla fall!


Till dig min prins!

Du är det bästa som hänt mig

Innan du kom så var mitt liv ganska grått

Ett grått liv utan mening

Men du tog fram ljuset och färgen

Visade mig hur man skulle leva livet

 

Hur skulle jag klara mig utan dig

Du som gör mitt liv värt att leva

Jag vet inte hur länge du kommer att finnas i mitt liv

Men jag är evligt tacksam för varje minut

Varje sekund tillsammans med dig

 

Jag vill ha min framtid med dig

Våran framtid, vårat liv

Ett liv tillsammans

Där våra barn kan få leva i ljus

Det ljus du sprider

 

Jag fantiserar varje dag

Fantiserar om dig och mig

Dig och mig i ett hus

Dig i en fin kostym

Jag i en vit klänning

 

Kommer detta någonsin att bli sant eller inte det vet man aldrig men blir det så, så blir även jag den lyckligaste människan i världen.


Au-Pair ansökan är nu på väg till USA!

Nu händer det faktiskt! Pratade idag med dom i Stockholm och gick igenom det sista. Så nu så skickar dom iväg min ansökan till USA och ett ivrigt letande efter en familj som kan passa mig är nu på gång! Gud va spännande! Vem vet kanske blir det till självaste Angelina Jolie ja får komma till :P nee tror inte de heller du! Men vadå man får väll drömma! *ler*?? Jag är nöjd så länge ja hamnar hos en snäll familj med snälla barn! För ja ska ha så roligt! Men börjar nu även inse hur mycket jag kommer att sakna Jonas när jag är där. Hur vi ska lösa det är i å för sig ett senare problem! Vem vet hur det är då!?!? Men nu måste ja nog ringa honom! Får inte missa en sekund nu! *ler*


Liseberg igår!

Jonas va på Liseberg i lördags och oj va ja va avundsjuk de va inte klokt! Han fråga ju om ja ville följa med men ja va inte så sugen då men oj de fick ja ångra! Men vad gjorde de när dom säger att dom skulle åka in på söndagen med!! Wee så då hängde jag på! Har nog inte haft så roligt på Liseberg sen ja va liten! Ja trodde att man bara kunde ha roligt där om man är liten men så är det verkligen inte! Det beror på vem man åker dit med! Åker man med att gäng åkar glada typer så kommer man definitivt att ha hur roligt som helst! Och visst man måste ha mycket energi och ork med! Jag och Jonas skulle gå upp klockan 8 för att gå klockan 9 men honom fick ja inte upp fören kl 8,45 och vi missade våran tåg vi tänkte de e lugnt vi tar de nästa som går! Men de gick inte de eller så vi tänkte humm hur löser vi nu detta? för vi va tvungna att åka hem till Jonas först.. suck...så vi fick gott vänta och gick hemifrån kl 10 i stället...vi står där och väntar på tåget och när de kommer säger Jonas att han har värken pengar eller stämpelkort...suck...gå och ta ut pengar och vänta i en timma till på nästa tåg...insåg snabbt att vi hinner inte hem till honom för vi skulle vara vid Liseberg kl12. så kl 11,13 kom vi äntligen iväg och var vid Liseberg vid 12. åkte hur mycket som helst under hela dagen eftersom att de inte var nått folk va de inte heller några köer! köade som längst i 10 min! Jätte skönt!
Så tack pojkar för en underbar dag ja hoppas att de blir flera i samma stil!


nu är det ju sommar!

Klockan är 19.10, sitter på altanen, dricker kall fun saft, skriver här och kolla på termometern och den visar nu att det är 31 grader varmt i solen. Visst är det underligt hur det ena dagen kan vara så kallt att man inte vet var man ska ta vägen och helt plötsligt så är det så varmt att man dör bara av att ha på sig sitt egna skinn! Det är en spännande fråga! Den finns ju bara en sak som är jobbigt med sommaren och det är all glass som man måste sätta i sig för att hålla kylan nere! Men vem är ja som klagar som dyrkar, avgudar och älskar glass!! Det är nog faktiskt det bästa med hela sommaren så nej ja tar tillbaka det de finns nog inget som är dumt eller negativt med sommaren. Det är helt enkelt en underbar årstid vi nu är på väg att få njuta oss igenom.


Nu kom våren och sommaren på en och samma gång!

Hjälp vad varmt de blev nu då helt plötsligt! va hände? men ja ska inte klaga! det är ju helt helt underbart! nu slipper vi gå runt och frysa häcken av oss nått mera! och det är ju bra de!

Va lite fest hos lina igår och jonas va me! vi drack vin å sjöng sing star! de va hur roligt som helst! lätt något av de roligaste man kan göra på en fest asså!! Och så självklart buzz me men de körde vi inte igår! å nu så sitter jag hos den underbara pojkvännen och ska snart hem och grilla! mummsans! grilla borde men nog göra mest hela tiden när det är vår! det är gott och ja mysigt helt enkelt!

men men så är det nu för tiden! nu ska ja återgå till att vara social!


Oj nu var det länge sen!

som ni kanske förstår har de inte hänt så mycket det senaste veckorna.. de ända som hänt är att ja nu är på APU på delikatessen i Lerum. Det är kanske inte ett jätte varierande jobb som händer där men ja håller till där mellan kl 7 och 15,30 varje dag å så är ja praktiskt taget död när ja kommer hem! men det är roligt ändå!

Har nu även börjat sola inför balen och avslutningen då jag inte vill gå runt som ett levande lik utan vill ha en fin brun färg! Så där har ja väll tillbringat en del tid med! Har träffat Jonas ganska så mycket! Vi har bråkat eller ja tjafsat lite med en av våra kompisar på grund av…ja du ja vet inte exakt men de va lite lögner med i det hela.
Har bestämt nu att jag och Fa skall gå tillsammans på balen och det ser jag fram emot jätte mycket! De kommer bli så himla bra tror ja! Vi kommer i alla fall vara dom snyggaste! Det är i alla fall vad vi tycker!
Det är nog även så att jag just nyligen förstått att ja faktiskt snart ska ta studenten! Det är faktiskt inte så lång tid kvar nu! Det slog mig när mamma häromdagen frågade mig vad ja önskar mig i student present… hjälp ska man hålla reda på sånt med? Ojojoj de blir jobbigt det här!
Har hört ett rykte med som säger att vi treor i skolan ska på studiebesök eller nätt på nån brandkår för att göra en brandövning å rök dyka! Om så är fallet så längtar jag verkligen efter det å de kommer nog bli hur kul som helst å så fall!
Men men ja lovar att inte vara så har seg nästa gång ska uppdatera mig oftare!
 


Fullspäckat Påsklov


Påsklovet var fullspäckat!
Fredag: Det började på fredagen då ja va och firade min bästa vän lina hemma hos henne hon fylde år veckan innan! Så de va sing star och grejs hela kvällen! Jätte roligt!
Lördag: Sen på lördagen så var det släkt kalas hos mina två kusiner som just fyllde år.
Söndag: På söndagen var det först Allum hela dagen å göra slut på alla pengar som jag äger och har! Sedan åkte jag raka vägen hem till Jonas för att tillbringa natten där.

Måndag: Sov hos honom och på måndagen så åkte vi tillsammans med hans vän Hammar in till staden för att shoppa lite kläder till Jonas. Träffade sedan Terra min vän och vi kollade runt lite i stan innan vi åkte ner till kungsbacka där vi käka på buffé och sedan gick hem till henne för en filmkväll.. de va vi å några kompisar till henne där! mycket trevligt!

Tisdag: På tisdagen var det fort hem igen för att lägga mig i sängen och vara halv död hela dagen...min rygg jävlades lite med mig så ja hade lite svårt att röra mig...men men sånt e livet!

Onsdag: på onsdag morgon så va de allum igen med mamma och lilla syrran var där i 1 timma och hittade en balklänning! mot alla odds! mamma å syrran var kvar ett tag till och jag åkte hem för att passa hundarna. Lina och hennes pojkvän kom hit på eftermiddagen för att godkänna klänningen och vi gick promenad och pratade massr. det slutade med att jag åkte med dom hem på onsdag kvällen och sov där till torsdagen.

Torsdag: Då jag inte var jätte sugen på att åka hem så ja och lina träffade Jonas och Hammar i stan käka lite å sen åkte ja med Jonas hem till honom.

Fredag: Sov där till på fredagen och sedan var det dags att åka hem till Floda igen. 

Lördag: Och nu var det påskfirande med min morbror och hans familj! på morgonen var även jag och min stora syster och körde våran farmor till affären för att handla mat. På kvällen kom Hammar och Jonas till mig för att gå på fest hos min kusins pojkvän. Va där på kvällen och hade hur trevligt som helst! Hammars pappa hämtade honom på kvällen men Jonas sov hos mig!

Söndag och måndag: Han åkte hem på söndag förmiddag å sen tog ja de bara lugnt resten av de 1,5 dagarna som va kvar av lovet!
Som ni kanske förstår så hade ja lite att göra på lovet! men de va hur roligt som helst i alla fall!