Helvettes jävla kuk fan...

Ja men de va la bara en tidsfråga. Blir ändå så matt. Lyckades idag åka fast i en biljettkontroll på tuben. Satt hemma å tänkte att "fan, ja kan ju inte sitta här hela dan. Ja åker till Fridhemsplan för att köpa dass papper." Traska förbi banken för att lämna ett papper och hoppa på tuben. Så när ja kommer upp vid fridhemsplan så ser ja dom. De där jävla kontrolanterna. Försöker göra ett tappert försök att bara glida förbi. Men icke. "Biljettkontrol fröken." Säger han med den där stränga rösten. Ja lådsades vara mycket stressad och rota i väskan efter kortet och tänkte att om han ser att ja har brottom så kanske han inte kollar så noga. Men de gör aset å ser att de är ett ungdomskort. "Hur gammal är du?" "880710" Häver ja ur mig fort som fan. "Har du legitimation med dig?" öööö helvette nu e de ju kört... "Ne ja har visst glömt de" "Ingen fara ja kan bara skriva lite här, hela ditt personnumer tack." Satan...Skriver upp "mitt" personummer å ändrar bara första siffran till en 8 å tänker att de borde ju funka men icke. efter att kan skrivit och ränkat ett tag säger han "Du är född 87." "ok" säger jag "ge mig bara bötern så  ja kan få gå sen." Han babblar på om att om ja hade sagt på en gång att ja var 87:a så hade han kunnat hjälpa mig i stället men eftersom ja ljög så blev de böter... Fan att enda gången ja kan ljuga är då å då straffar de sig. Fan ja ska aldrig ljuga igen! Så nu sitter ja bittert här med böter på 1200 kr...roligt va! Fast å andra sidan så har ja på de här månaderna sparat in 1000 kr på att köpa ungdomskortet så de blir ju typ bara 200 kr extra... Så nu e de ju bara att försöka överleva tills på fredag då ja får pengar och kan köpa mig ett nytt riktigt kort. Surt sa räven!

Å vad har vi nu lärt oss av detta?! Var ärlig. What goes around comes around...

Fuck...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback