My way!

Nu har ja fått frågan så många gånger hur ja orkar jobba så långa dagar som 13 timmar flera dagar i rad å bara sova några få timmar om nätterna utan att dö. Jo såhär är de gott folk! På fyra dagar jobbar ja 13+13+9+13 timmar de innebär  att ja hinner med sex vanliga arbetsdagar inom loppet av fyra dagar! (vi har inga sånna där fjantiga raster om dagarna så här är de 13 timmar betalt som gäller!) Bara där har man ju då i huvudet att de innebär två dagar extra ledig och tid att roa sig på eller sova! Å sen så är de såhär. Jag älskar mitt jobb! När ja står där på lunchen, de är full ruch, ja är luckchef och har 100% koll på allt och alla våra gäster är jätte nöjda.  Ja ser alla tallrikar innan de går ut. Putsar av kanterna å drar över lite sista garni som pricken över iett. När ja känner att ja vet allt å har koll på allt då älskar ja mitt jobb. Ja gör något som ja gillar å dessutom är rätt bra på! Så då går de där sista 5 timmarna väldigt väldigt fort. Å hade ja slutat kl 17 (som ja faktiskt gör ibland!) så åker man ju ändå bara hem å gör inget! Så lika bra att jobba på och lala runt när man sen e ledig!
Så gör som jag, hitta de du älskar och gör de till ditt jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback