Riccie Ida Stina Sjöberg

Så där ja, nu är det gjort. Jag var i måndags och ändra mitt namn till Riccie. Eller rättare sagt bytte tillbaka till det namnet som ja från början hade och som det var meningen att ja skulle ha. Grejen med mitt namn har alltid varit lite luddigt. Men nu så ska ja förklara här!

När ja föddes så gav mig mamma å pappa namnet Riccie Stina Sjöberg. Det hette jag då i ett par månader innan ja skulle döpas, kvällen innan dopet så ringde prästen å sa att han minsan INTE tänkte döpa mig till Riccie för de stod inte med i namnboken. Så där satt då mina päron kvällen innan dopet å viste inte vad ja skulle heta! Så dom drog till med namnet Ida. Så prästen döpte mig till Ida Stina Sjöberg. Men de va ju inte vad ja skulle heta så på nått sätt så fick dom in Riccie som andra namn å i mitt personbevis stod det då Ida Riccie Stina Sjöberg.
Så då hette ja då Ida, för mina föräldrar trodde att ja typ skulle bli förvirrad om dom började kalla mig för Riccie igen (som om de skulle kunna bli mycket värre =P )

Men så började jag i skolan å de visa sig då att Ida va stans mest poppulära namn! De va Ida He, Ida Ha, Ida A å bla bla bla. Ja ni fattar grejen! Så då kom vi på att vi skulle kalla mig för Ida-Stina istället. Å De där bindelsträcket kommer av att när mina lärare då fråga mig om ida-stina vad med eller utan bindelsträck så sa ja att de var det! Så där blev det så Ida-Stina. Så har de lixom alltid blivit Ida-Stina, men det har inte känts bra. Har inte kännt mig som en Ida å absolut inte som en Ida-Stina. Ja känner mig som Riccie.

Så nu efter att ha kännt så i ganska så många år så gjorde ja något åt det och ändra mitt namn. Så nu har dom börjat kalla mig Riccie på jobbet å en del av mina vänner börja haja de oxå! Klart att de finns motsträviga polare som tycker de e krångligt! Men försök!

Hej jag heter Riccie!

Kommentarer
Postat av: Elin

Vilka söta kommentarer. När Jenny va i knutarna då var jag minsann på hugget!

Postat av: madde

Nej du heter Ida=)

2008-11-19 @ 07:41:31
URL: http://thelurk.blogg.se/
Postat av: Anonym

iiiiiiiiiida-stina! SÅ DE SÅ. men bara en fråga: varför ändra ordningen? e väll bara o ändra va du kallas för?

2008-11-20 @ 00:29:15
Postat av: Riccie

1; Nix de e Riccie!! varför ja ändra ordningen? för att ja på riktigt vill heta riccie. ja vill att de på mitt bankomatkort ska stå riccie. när ja ringer till typ försäkringskassan eller whatever så vill ja säga riccie. för jag vill.



2; nej madde Riccie! ;)



3; Prinsessan va tusan vimsar du om?! haha

2008-11-23 @ 20:01:12
Postat av: Marika

suck Här går jag runt och tycker att det är jobbigt när folk klipper sig, för att det blir en på tok för stor förändring i min vardag. Förstå då vilken total förvirring det blir när någon går och byter namn. Men jag skall inte vara omöjlig, vill du kallas Riccie skall jag givetvis göre mitt bästa. Trots förvirringen som medföljer...

2008-11-24 @ 16:20:41
Postat av: Jonathan

Bra jobbat Riccie!

2008-11-27 @ 11:17:26
URL: http://jontee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback