Orkar inte mer...

"Ja orkar inte mer, vill inte vara kvar, ja längtar efter er min kära mor och far!
Å maten smakar skit, ja känner mig så klen, ja hönsas hit och dit, ja trivs inte i armen."

De är så ja känner mig just nu ... har jobbat 60 timmar hittills på denna veckan... å de är närmare 50 timmar kvar innan veckan är slut å ja får vara ledig...
Nån som är sugen på att byta? Å pia som la shemat tycker inte att ja ska klaga, för ja var ju ledig fyra dagar innan ja börja denna veckan, men vadå? Ja bad inte om att få vara ledig så länge, å ja tycker inte att ja ska bli straffad för att jag var det. Så nu funderar ja på att göra något ja aldrig tidigare gjort när ja jobbat...funderar starkt på att vara "sjuk" på tisdag eller onsdag... ja vill inte mera nu. Å inte ens får man pengar för elendet.
Ja vet va de flesta tänker nu, "men sluta där då å skaffa dig ett annat jobb."
Å de hade ja gjort om de inte vore så att ja faktiskt gillar mitt jobb, bortsett från de extremt långa veckorna och dåliga avtalen. Ja gillar mina arbetsuppgifter, mina kolegor, butiken. Ja, jag gillar de mesta..men satan att jobba så mycket...
Prinsessan, du hade inte gillat att bo med mig nu. Du hade inte sett röken av mig någonsin...

Men Li, om vi slår slag i saken om lång resa, då säger ja upp mig å tar å jobbar på krogen de sista månaderna innan vi drar! Så ja kan tjäna ihop lite snabba cash!

Li är en bättre vapendragare än Ida...säger hon i alla fall..!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback