Midsommar i år igen...



Ok i år blev de inte så mycket firande av, å kanske lika bra de! De senaste åren har la inte midsommar varit den stora höjdpunkten på året i vilket fall som helst... förra året kanske ja inte ska klaga på... Men, ja, vi går tillbaka i tiden lite.


Vi börjar med sommaren 2005, hade en massa planer denna sommaren. Sanna hade tagit upp några polare från Falköping upp till Strömstad där vi som vanligt höll till. Men en av hennes vänner var även hennes ex... Å vi vet ju hur de kan gå... Tyvärr så kom exet väldigt bra överens med våran vän Mia, å ja de va ju inte så uppskattat från Sannas hål... Vilket slutade med att mina två vänner satt på var sin sida av en park å skrek åt varandra... Mycket snygg avslutning på kvällen...


Sen kom sommaren 2006. Hade just tagit studenten och såg fram emot en slapp å skön sommar. Men så kom då midsommar, eller rättare sagt två dagar innan midsommar så släpps bomben om att mina föräldrar skulle skilja sig... Gjorde ett tappert försök att jobba den midsommaraftonen men de gick la sådär, å sen ville Mia dra med mig ut på krogen efter jobbet. Å efter att ha pröjsar inträdet på 200 kr så stängde stället efter 15 minuter...

Ja, ni hör ju själva vilken underbar midsommar de blev!


Sen kom sommaren 2007, som faktiskt började riktigt trevligt! Även denna sommar var uppe i strömstad. Hängde med Prinsessan ut till hennes morföräldrar ute på Resö där deras släkt fira Midsommar. Sen drog vi in till stan å gick på nån förfest hos en polare till Ocho... Sen åkte vi hem till honom å hans rumspolare å till deras lya lockade ja en hel hög med brudar som blev väldigt uppskattat! Jo men de va nog en ganska så bra midsommar bortsett från de att ja blev tvungen att gå hem rätt tidigt den kvällen då ja börja jobba kl 6 morgonen efter... Men i de stora hela rätt bra.


Så kom vi till i år 2008. Då mitt "Midsommar firande" har sett ut som följer; Börja jobba kl8... Sluta kl. 15... Hade espresso race på jobbet (vilket ja ska berätta om i nästa inlägg!!) farliga grejer de där... Å sen hängde ja me till Eriks nya lya för å se på den! Riktigt najs. Å sen blev de till å åka hemåt, pga all kaffe ja hällt i mig under dagen sitter nämligen i halsen på mig å ja mår helt galet dåligt! Haha, värre än en dålig fylla!


Men, men nästa år ger en ny chans till ett ballt firande!


Blev inte hemma hela midsommarafton. När Kryckan sluta jobba vid 10 så hördes vi å hon tyckte allt att ja skulle komma ut till Hallonberga till hennes bror å festa lite. Så man fick ju offra sig för laget å åka 30 min utanför stan! Å där hinner vi vara i en knapp timma innan de är dags att åka till Farsta där de va en annan fest dit folk tyckte att vi skulle komma. Så tillbaka 30 min till slussen, byta till tåget mott gullmars för att åka buss ut till farsta strand. Typ 30 min tog denna trippen me...När vi väl kommer ut till Farsta så skulle vi tydligen ta en buss någonstans, som vi såklart missa! Stanna där å vela runt ett tag. Li å Kryckan rev ner en stor jäkla reklam affisch! Haha de blev en fin film de! Å sen så kom vi inte på hur vi skulle ta oss till den där festen, så vi bestämde oss för att åka tillbaka hem igen. Springer till bussen alla fyra å efter att Li har stampat på affischen så den blev liten nog att få följa med på bussen så började resan igen. Mickis följer med typ 2 hållplatser innan hon hoppar av för att åka tillbaka till Farsta igen... Hinner åka några minuter till innan Kryckan får ett sms av Mickis...hon har min mobil.. Satan. Så efter att ha funderat en stund på hur tusan ja skulle få tillbaka min mobil som ja va tvungen att ha till typ kl8, eftersom att Erik skulle ringa å säga hurvida ja skulle jobba eller inte! Så de blev ju helt enkelt till att åka med Kryckan ut till Tumba där Mickis skulle sova. Han vara där i typ 45 min innan dom han komma å min buss gick tillbaka hem igen! Kl6:30 gick ja in genom dörren hemma å hörde att väckarklockan ringde. Då hade jag varit vaken i 24 timmar. Dags att sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback