Nytt jobb!

De är spännande att jobb som man knappt vågar söka på för att man inte tror att man har kunskaper nog för de. De är dom jobben man får! Ringde i förra veckan tror ja de va till ett ställe där dom sökte kock/kallskänka och trodde inte att dom var intresserade. Men dom bad mig skicka in ett mail med CV å meritförteckning å så. Så de gjorde ja å dom ringde upp igen å sa att dom var väldigt intreserade! Så jag var å provjobbade i fredags, slutade vid tre tiden och vid 7 på kvällen så ringde dom å sa att ja fick jobbet!! Mycket nöjd! Heltid på 3-4 dagar i veckan! Soft värre! Så ska börja där nu i vecken!
Men så kommer de ju alltid nått ont med de goda som sagt å de var i detta fallet att ja blev tvungen att säga upp mig från mitt nanny jobb. Å de känndes jobbigt. För ja gillar verkligen dom här ungarna så himla mycket. Men ringde igår å sa som de var. Å idag när ja hämtade Lisa på fritids så börja hon nästan gråta å sa att ja inte fick sluta... Då känner man sig himla snäll... Så när ja skulle då så kom de en annan tjej som skulle komma på intervju för "mitt" jobb. Å hon kunde inte prata ren svenska och Lisa kunde knappt förstå vad hon sa.. Då tyckte ja synd om lilla Lisa. Men ska fråga henne i morgon hur de känndes med den nya barnflickan.

Men men de blir nog bra tillslut!...Hoppas jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback