Tåg tripp hem!

Hem till "Gött-la-borg" över helgen!


20:52

Ska blir trevligt att träffa familjen, åka till Strömstad, gå till frisören och fixa ryggen!

Just nu sitter ja på tåget! (Äntligen!!) Efter att ha ståt ute i kylan i typ en halvtimma för att tåg fanskapet var för senat...Vad säger man?! Kollektiv trafik... Ända bra med de hela är att man kan skriva på datan och njuta av ett glas vin under tiden! Vilket ja nu sysselsätter mig med! En halv flaska gott vitt vin med inslag av persiko- och päronfruktighet och citrus syrlighet. Ett alldeles perfekt tjej smuttar vin! Å de borde nog räcka hela resan!


Men måste nog säga att de kännes lite tungt att lämna stackars Prinsessan kvar i stora staden helt själv. Ja vet ju bara hur rast lös ja blev å ja gillar att vara själv ibland... Å nu snackar vi om att Prinsessan älskar allt vad socialt liv heter och klarar sig inte många timmar utan en massa folk runt sig! Oj oj oj! Himla tur för henne att ja e skitso så att hon har många personer runt sig i vanliga fall! *ler* Här har ni de olika Ida!


  • Ständigt Glada Ida
  • Hunger Arga Ida
  • Lulliga Dansiga Ida
  • Spralliga Ida
  • Galna Ida
  • Ledsna Ida
  • Busiga Ida
  • Mysiga Ida
  • Hemmafru Ida
  • Cigarett Hitler Ida

Ja där har ni ju några av alla min "goooa" sidor! *ler*


21:54

Ok nu har ja åkt i typ 1.5 timmar... men bara kommit en timma på vägen! Erkänn de låter bra å logiskt?! Vi blir ca 60 min sena till Gbg... Roligt... Å ja som skulle få åka bil med pappa hem... Nu måste ja hitta en öppen pressbyrå så ja kan få köpa ett tågkort... vilket ja misstänker att de inte finns.. bajs då blir de dyrt att åka tåget mellan Gbg å floda... om ja inte hoppar av i Alingsås kanske... så kanske min mamma kan hämta mig där!! Ja e fan inte dum ja! Måste nog ringa henne på en gång!


23:02

Ok nu vet ja lösningen!

Ja brukar lixom alltid bli åksjuk när ja åkter tåg baklänges...vilket ja gör nu! Men vet ni lösningen!? Jo en halv flaska vin och en massa bra musik! Ok att man kanske blir en anning flummig å tappar mobilen på golvet å så, men de kan man leva med om de innebär att man inte blir åksjuk! Here we go! Bara typ 1 timma och 12 min kvar nu!! Tjoooo flöjt! Nu hoppas ja bara att min far å syster känner för att vänta på mig!! Hoppas hoppas!!


23:31

Man får ju inte vara dum va! Pappa ringde just å fråga var han skulle hämta mig då han å Gill e färdiga på Bion nu. Så ja sa lite smidigt att vi va sena men snart är i stan, typ om en 30 min för då vet ja att han väntar, fast ja mycket väl vet att de e ca 47 min kvar! Men vadå nöden har ingen lag! *ler* Ja har fått ställa upp å köra honom på obekväma tider så nu e de min tur att ge igen! *ler* Men ork sitta å vänta på centralen i en timma på att tåget ska gå!


23:43

Pappa ringde just... Oj då tänkte ja, nu säger han att han måste vänta så länge och åker hem i stället. Men icke! Han sa när ja skulle komma in, på vilket spår och att han och Gill tar en fika så länge! Men då så! Fan va kalas! Bil till Flöda!! Here I come!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback