Kan man kalla det "blind date"?!?!

Jaha ni har ju säkert listat ut att vi har haft vissa problem med att skaffa oss vänner eller liknande i denna stad! Men så börja ja snacka med en söt pojk på QX häromdagen. Å eftersom att han va himlans söt å prata nästan mer än mig å hade en massa bra "varför då" frågor så kom vi fram till att vi skulle ses på en kaffe! Jaja säger ja de är ju trevligt att träffa folk! Så hej å hå vi bestämde igår att vi skulle ses idag och ja gav honom mitt numer. Har ju lärt mig av Elin och hennes mamma att man ska ge nummer och inte ta. För då är de upp till honom! Å dra mig baklänges kl 15.50 så hörde han av sig! Å efter lite smsande så bestämdes det att vi skulle ses vid "bögringen" inne i centralstationen. Så snabbt som attan slänga i sig lite mat och göra sig snygg (de är ju så klart ett måste när man ska träffa karlar!!). Halv springa ner till tunnelbanan då ja självklart var lite sen! (Elin syndromet smittar!)  Å så satt ja på tunnelbanan å i helvette va narvös jag var! Trodde jag skulle dö när som helst. Så mycket knep det i min lilla mage...

Så kom tåget fram till t-centralen och det var dags att hoppa av... va ju inte långt ifrån att ja hoppa på första bästa tåg hem igen... Men ja samla mig mod och börja gå mot ringen där ja visste att han nu stod och väntade. Höll på att gå rakt under den men hann stanna i precis sista sekund! Backa lite och gå upp för trappan...Nästan  framme nu... Trodde att ja skulle få ett narvöst sammanbrott och ramla ihop på marken. Den kännslan hade mina ben just nu. Så ja stanna i trappan för att samla mig lite! Gick en minut eller två innan ja samlat på mig lite mer mod och gick mot ringen. Men oj de va ju mer än en kille som stod där... Visste att han hade skinjacka och en polis bag (han pluggar till snut...oj bäst å sköta sig!) När ja inte såg hon på en gång kännde ja att starkt behov av att skriva ett sms till Elin och få henne att känna lite av min nervositet!  Så ja gömde mig lite najs bakom en pelare och skrev på. Smög sen fram från den och skicka ett sms till honom för att försöka hitta honom! han sa att han stod vid ringen och luta sig mot den. No shit?! =P Men de gjorde ju alla andra me! Precis när ja var på väg att skriva ett till sms till honom så såg ja honom. Samla mig lite, gick fram till honom ställde mig brevid honom lite coolt sådär och sa "Jag hade tänkt knacka alla på axeln men de behövs ju inte för här är du ju!" Han log och sa hej! Fick en kram och all form av nervositet försvan!

Det blev en lång promenad genom stan! Såg diverse olika sevärdigheter, tog en kaffe och prata, mycket! Jopp snubben pratar mer än mig! Vilket gjorde mig glad!!
Efter en massa traskande i stan blev de till slut för kallt, dags att åka hemmåt. Men tråkigt att säga hej då redan. Så ja fråga om han inte ville följa med mig istället för att åka hem! Så sen satt vi då där på tunnelbanan påväg hem.

Kolla på lite bilder, snacka lite skit med Elin och hade rätt trevligt. Sen var det dags för honom att dra sig hemmåt. Sa hej då med ett "vi borde ses igen...snart!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback