Go text! Länge sen sist Lars!

Lars Winnerbäck - En svår och jobbig grej

 

Du har så lätt att trampa sönder när du väl fått in en fot

De så lätt att kasta kärlek där den vackert tas emot

Men de är inte lika lätt att vara såld på nån som inte går å nå

De är snart en vecka sen du ringde så ja börjar nog förstå

Du kan så vackert sätt ord till alltihop när vi är två

Du har ett sätt att bara glömma när problemen tränger på

Ett sätt att gömma mig för stormen när du vill och när du kan

Ett sätt att glömma mig i regnet som om lilla ja försvann

 

Du har så svårt att säga om ja ens betyder nått för dig, du räcker inte fram

Men du har så svart at vara ensam så du går till lilla mig

Å en dag försvinner ja ur dina ögon som en svår å jobbig grej

 

Ja kan känna mig bekväm i dina ögon när du ler

Men du kan säga nått så beskt att allt blir kaos och upp å ner

Å ja tror inte att du förstår allt som du säger om de vackra i missär

Du har fått solen i ögonen å har aldrig varit där

De vankas höst å du får ofylltbart nått underligt i din blick

De är så lätt att genomskåda dina spel å dina trick

Nu faller mörkret över staden å du går runt och sparkar löv

De är som att vinka åt en blind som att skrika åt en döv

 

Du har så svårt att veta om ja ens betyder nått för dig

Du spelat nått slags spel

Å allt kan så lätt bli mitt fel när du ser på lilla mig

Å en dag försvinner ja ur dina ögon som en svår å jobbig grej

 

Å du älskar bara rött å leker vacker romantik

De är så lätt att haka på de är som lockande mystik

Men en dag är allt preskriberat och en del av din lyrik

Ja har så svart att balansera mellan trygghet och panik

 

De går ett hjärtligt litet tag sen teller ja ett slag för sig ett slag till intet dömt

Snart är allt tyst och bortglömt stackars dumma lilla mig

Ja en dag försvinner ja ur dina ögon som en svår och jobbig grej

 

Å de värsta av allt att de här är sången från en tjej till mig

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback