Äventyr på (Syd)ÖstKusten!!

Ute på Äventyr!

 

17 Juli 21.37

Ja ha då blev de så att man skulle få ha semester i en vecka! Alla människor hittar ju på något på sin semesten så ja ville ju inte vara sämre! En vän till mig som ja inte har sett på två år fråga då om ja inte ville komma ner till Karlshamn å hälsa på honom eftersom att de va festival där denna veckan så skulle de vara lite roligt! Så va tusan ja ville ju inte vara tråkig så de e klart att ja sa ja! Han hade tydligen tvekat på om ja verkligen skulle komma eller om ja skulle fega ur? Men ja menar jag, banga? Tror inte de va! Man måste ju leva lite impulsivt ibland ju annars funkar de inte!

Så nu sitter ja här på tåget! Första gick från Strömstad kl 16.03, sen från Uddevalla kl 17.37, sen från Herrljunga kl. 18.52, sen från Falköping kl. 19,16, å sen skulle den gå från Nässjö kl. 20.53 men självklart måste de ju skita sig någonstans längst vägen och de tåget gick inte fören kl. 21.10? å nu sitter ja på de å hoppas på att tåget ja ska byta till i Hässleholm e snällt nog å väntar på mig! Annars så får ja la lifta eller gå till Karlshamn! Motion är ju bra!

Men så va de ju den där jobbiga grejen innan ja skulle åka? packa! De va bannumej inte lätt asså! Har två väskor en halvstor å en stor. Å ja visste att om ja tar den stora så tar ja bara med mig för mycket grejor, så ja gjorde en Elin å packa den halvstora väskan knök full satte mig på den å stängde! Å de gick alla tiders, men å andra sidan så är både data väskan och handväskan också rätt så knökade! *ler* men då har ja nog i alla fall inte glömt något! Eller jo ja skulle ha tagit med mig min regnjacka för ja ska på Vallarnas utomhus teater på lördag? å de e ju viss risk för regn? *ler* Men va tusan lite regn har la ingen dött av!

Ready ore not here I come Karlshamn!   

20 Juli 13.12

Ja ha då var det Fredag och man har nu varit här i 2.5 dagar å än så länge så har allt varit super trevligt! Folk här dansar som om att dom har druckit en liter lösningsmedel som har löst upp alla ben i deras ben och sen har dom tagit en massa, massa elchocker! De kanske inte låter riktigt klokt men de ser faktiskt ganska så bra ut!

Hela min resa här började med att ja kom hit typ as sent på tisdag kväll å ja Jonas satt å tjöta ett bra tag innan vi kom fram till att de kanske va dags att sova lite. Onsdagen börja vi me att käka frukost ute med hans aningen små ?galna? vänner?. Men dom va hur trevliga som helst så ja lärde mig lite mer av denna konstiga dialekt! Nu fattar ja ju mer än vartannat ord =P Sen fick ja se nått som ja inte sett på flera veckor! SOLEN!! Så då gäller de att vara snabb på med bikinin och blända alla andra med sin lakan bleka kropp, för ett försök att kanske bli lite brun! Efter ett tag tröttnar man ju vart fall på de och vi gjorde oss snygga för första dagen på festivalen! Ute på en gräsmatta vid ett bord med en cider/öl i handen satt vi nu å började den ljumna kvällen! För de av ta mig tusan fortfarande varmt! Bättre än utomlands semester de här ju! *ler* Vi blev den kvällen inte så väldigt, väldigt långvariga ute i öl tälten utan gick redan vid halv ett efter att ha klättrat klättervägg och druckit lite öl å så!

Torsdagen var de ju självklart också sol när vi vakna så de blev bestämt att vi skulle åka ner till Bellas mamma för att sola å bada! Vi spelade kubb å grejs å de va riktigt, riktigt gött! Sen gick vi till en annan av Jonas vänner som jobbar på Terrassen för att käka lite mat?igen! De är nämligen något som dom uppskattar väldigt mycket här nere! Och de absolut bästa man kan stoppa i sig är tydligen langos! Ja ok de e ju rätt gött å så men ja menar när man kan komma upp till typ 3 gånger om dagen börjar vi då inte snacka besatt? *ler*

Självklart så var vi ute på festivalen igår kväll med och vi stannade då lite längre och gick inte fören allt stängde kl ett.. Ha oj va mycket längre vi var där =P hela 30 minuter =P Igår så va de typ två olika band som vi såg på, dom första va la helt ok som spelade en massa reggie, inte kanske min smak av musik men va tusan ja e inte den som är den! Sen kom de då ett band som va betydligt mycket bättre! Party Polarna som spelade en massa covers av gamla låtar! De va lite mer intressant!

Vart fall så var de så längt som ja nu har kommit på mitt lilla äventyr här nere på sydöst kusten! *ler* och än så länge så lever jag och har hälsan i behåll! Bortsätt från alla jävla myggbett som mina ben har fått utstå?

Peace out, I bee back! 

24 Juli 17:12

Nu har ja varit hemma i några dagar och hunnit smälta allt som hänt!

Å ja har nog bara några få ord som kan beskriva allt! Helt underbart, trevligt, varmt å mysigt! Vet inte vad mer ja kan skriva! Har träffat massa nya människor och en upplevelse ja inte kommer att glömma på länge! Och om ja får så kanske man åker  ner någon mer gång, om ja är välkommen vill säga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback