Snacka om eld i ryggen...

Nu har ja lyckats igen! Skulle köra bilen till jobbet i onsdags morgon precis som vanligt. Ända skillnaden var att det hade kommit den första snön under natten och det var väldigt kallt! Det tycket även bilen så ja fick skrapa rutor och grejs. Jobbigt, jobbigt.. Upptäckte att handbromsen het plötsligt hade lagt av. Den fungerade kvällen innan. Himla mysko. Som vanligt satte jag på värmen i bilen och självklart sätesvärmen annars förfryser ju stackars rumpan. Efter ett tag tycker jag att de luktar lite små skumt i bilen men tänkte att de kanske är för att de är så himla kallt och att bilen liksom håller på att bli varm. När jag har ca 5 min kvar tills jag är framme känner jag hur det börjar svida på ryggen. Skall klia mig med fingrarna och bränner mig då ordentligt och får som smält plast på fingrarna. Det börjar komma tjock rök som från eld ur sätet och ja får panik. Stannar bilen på en gång, var i en kuva men ja va inte så himla sugen på att köra vidare när sätet ja sitter i ryker som fan. Flyger ur bilen och ser i ryggstödet på sätet ett bränn hål. ca 2 cm i diameter. Det har alltså blivit någon form av kortslutning i sätesvärmen. Min hyfsat nya jacka som ja köpt för dyra pengar och som ja älskade blev det ett sort hål i som va 5 cm långt. det var som en regnjacka i materialet och det var det som hade fastnat på mina fingrar. Tjock tröjan jag hade under hade det börjat bränna hål i och på ryggen hade jag ett stort rött märke. Är mycket tacksam att jag den morgonen satte på mig den tjocka tröjan som jag från början hade tänkt lämna hemma. Hade ju blivit ett sådär lagom snyggt brännmärke annars. Det ja slapp undan med var två rätt så brända fingrar och en trasig jacka och tröja. Hade väll tur i oturen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback